Chevrolet představil modernizované Camaro

Chevrolet se po čtyřech letech rozhodl modernizovat moderní reinkarnaci klasického muscle caru. Chevrolet Camaro modelového roku 2014 však nedostal jen upravený design, ale také zcela novou verzi. 

Ale pěkně od začátku. Klasické Camaro se může nově pyšnit několika důležitými změnami. Tou největší je použití nové přední masky a světlometů, díky čemuž však Camaro ztratilo cosi ze své drsné tváře. Nový je také přední nárazník odvětrávání kapoty. Ještě větší změny se odehrály v zadní části. Tam totiž Camaro přišlo o svá typická světla, která byla nahrazena jednodílnými reflektory, které lépe zapadají mezi novou generaci Corvette a sedan SS. Kromě světel je nový tak difuzor a designéři si pohráli také s víkem kufru. 

Mohlo by vás zajímat:  Mazda6 2013 - první diesel pro USA a závodní speciál na cestě!

V interiéru se neodehrály žádné velké změny. Chevrolet uvádí pouze použití několika nových barevných kombinací, které jsou k dispozici za příplatek. Novinky nehledejte ani pod kapotou. Základem zůstává šestiválec 3.6, jeho výkonnějším sourozencem je osmiválec 6.2, který je k dispozici s manuální nebo automatickou převodovkou.

Nyní už můžeme směle přejít k zajímavějším novinkám v paletě modelů Camaro. Konkrétně se jedná o návrat velmi slavného jména Z/28

To nabízí oproti standardnímu Camaru hned několik vzhledových změn. Tak například – nová kapota, výraznější nárazníky, větší zadní spoiler nebo nový a krásný design kol. Uvnitř pak řidiče čekají sedadla Recaro a znáčky označující nový model. 

Mohlo by vás zajímat:  Škoda odhaluje novinky. Jak nový Superb, tak i úplně první elektromobil. Sledujte online!

To nejdůležitější je však pod kabátkem. Tam má totiž Z/28 ukrytý osmiválec řady LS7 minimálně 507 koní, což je přesně mezi verzemi 1LE a ZL1. Motor bude spojen výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou, která má převody poskládané blíže u sebe. Samozřejmostí je pohon zadních kol. 

Jelikož je Z/28 určená především na závodní okruh, zhubla oproti klasickému Camaru SS 45 kg. To je dáno hlavně lehčími sedačkami, koly nebo očesanou výbavou. Další věc, kterou využijete na okruhu na 100% je diferenciál s omezenou svorností a upravená spojka. O vaše bezpečí se postarají karbon-keramické brzdy Brembo. 

Mohlo by vás zajímat:  Mazda 3 2013 - únik skic z patentového úřadu!

A pokud Chevroletu nevěříte, tak vězte, že Z/28 dosáhne přetížení až 1,5 g a na okruhu je o 3 sekundy rychlejší než výkonnější verze ZL1!

Zdroj: Chevrolet