Rok po premiéře sedmé generace Chevroletu Corvette jsme se dočkali první silnější varianty s tovární zárukou. To je jako už tradičně model Z06, který bude podle Chevroletu s příplatkovým balíčkem Z07 rychlejší než model ZR1.
Hlavním bodem zájmu nové Z06 je určitě motor. 1.7litrovým kompresorem Eaton R1740 TVS dopovaný osmiválec LT4 o objemu 6.2 litru má výkon 634 koní a maximální točivý moment vrcholící na hodnotě 861 Nm. Pro vyhovění emisním limitům je jednotka vybavena přímým vstřikováním paliva a systémem vypínání až poloviny válců. Výkon přenáší na vozovku standardní sedmistupňová manuální převodovka, která může být na přání nahrazena osmistupňovým automatem.
Základem automobilu je hliníkový rám původem ze závodního modelu C7.R, kterému dělá společnost o 56 mm vpředu a o 80 mm vzadu rozšířená karosérie. Pro zdůraznění šířky karosérie byla zadní světla oddálena od sebe. Jako první Z06 v historii má novinka odnímatelný střešní panel, což umožní alespoň částečný pocit jízdy s nebem nad hlavou.
Zvenku poznáte Z06 nejen díky rozšířené karosérii a větším devatenáctipalcovým kolům s pneumatikami 285/30 R19 vpředu a dvacetlipalcovým kolům s pneumatikami 335/25 ZR 20, ale i díky množství aerodynamických doplňků. Uvnitř čeká unikátní barevné schéma, zploštělý volant a možnost výběru z dvojice sedadel – komfortněji orientovaných sedaček GT a sportovních Competition Sport.
O aerodynamiku Z06 se starají hned tři balíčky – první přidá přední splitter, zadní spoiler a kanály v přední podbězích. Karbonový paket se skládá z křídélek, karbonových dílů karosérie a většího křídla. Nejultimativnější je paket Z07, který zvýší aerodynamický přítlak, přidá lepivější pneumatiky Michelin Pilot Super Sport Cup a klasické brzdy nahradí karbon-keramické kotouče od Bremba. Chevrolet tvrdí, že auto vybavené paketem Z07, který je momentálně stále ve vývoji, dokáže na okruhu porazit vrcholnou verzi minulé Corvette s označením ZR1.
##corvette_z06##
Zdroj: Chevrolet