Chevrolet ukázal nový Cruze

První generace Chevroletu Cruze byla premiérovým příspěvkem automobilky do kategorie globálních automobilů a slavila velký prodejní úspěch. I generaci druhou můžeme označit za globální, byť se neobjeví ani v Evropě, ani v Číně (kde mají vlastní pojetí druhého Cruzu).

Nejzásadnější novinkou je určitě 113kilogramová dieta, v jejímž rámci došlo k rozšíření hliníku nebo vysokopevnostní oceli. Zároveň je však sedan nižší střední třídy o 69 mm delší a má o 15 mm prodloužený rozvor náprav. V konkrétní řeči čísel tak Cruze měří 4666 mm na délku, 1795 mm na šířku, 1458 mm na výšku a mezi nápravami má 2700 mm. To se samozřejmě pozitivně podepsalo pod vnitřní prostor, takže například před koleny zadních cestujících je o 51 mm více místa. 

Vnější vzhled odpovídá trendu současných modelů se zlatým křížkem, což znamená velké množství oblin, elegantní tvar střechy (díky kterému klesl koeficient odporu vzduchu cx na hodnotu 0,29) nebo výrazný nasávací otvor v přední části. Přední projektorová světla využívají ve vyšších verzích výbavy LED diod pro denní svícení. V galerii je vyobrazeno vrcholné provedení Premier s paketem RS, jenž přináší sportovnější nárazníky, nástavce prahů, stříbrné rámečky mlhovek, decentní zadní spoiler nebo 18palcová litá kola. Nižší výbavy s označení L, LS a LT si musejí vystačit s koly od 15 do 17 palců. Kabina je rovněž klasických tvarů, přičemž její dominantu tvoří sedmipalcový displej multimediálního systému MyLink s rozhraním Apple CarPlay i Android Auto, připojením 4G LTE nebo couvací kamerou. V rámci příplatkové výbavy bude dostupná ještě o palec větší obrazovka s navigací a rozhraním Apple CarPlay. Mezi budíky je standardně umístěn 4,2palcový displej, zobrazující nejdůležitější provozní informace o automobilu.

Pod kabátkem má Cruze platformu D2 se vzpěrami McPherson vpředu a vlečnými rameny s torzní tyčí vzadu. Vrcholné provedení Premier nabídne díky standardnímu zadnímu víceprvkovému zavěšení o něco kvalitnější jízdní vlastnosti. Pod kapotou se v USA a Kanadě objeví přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 154 koní při 5600 ot./min s točivým momentem 240 Nm mezi 2000 – 4000 ot./min. Přes šestistupňovou manuální či automatickou převodovku jsou poháněna přední kola, přičemž spotřeba s druhou jmenovanou skříní je průměrně 5,8 l/100 km. V budoucnu plánuje automobilka nasazení naftového agregátu. Myslelo se také na bezpečnost, proto je již v základu 10 airbagů nebo čtveřice kotoučových brzd. 

Mohlo by vás zajímat:  TEST Chevrolet Captiva 2,2 D AWD LTZ - Rodinný výletník

Druhá generace Chevroletu Cruze bude dostupná na více než 40 trzích světa, jako první se dočká Severní Amerika. Ve stádiu úvah je doplnění tříprostorové karosérie pětidvéřovým hatchbackem. 

Zdroj: Chevrolet