Chevrolet uvádí nový Spark na domácí trh

Ve výrobě městských přibližovadel má jihokorejský Chevrolet dlouholetou tradici. Ještě jako Daewoo se nejprve objevilo poněkud rozporuplné Tico a později velmi populární Matiz, po převlečení kabátu jsme se dočkali Sparku. A právě jeho třetí generaci, která měla před časem premiéru už v USA, je nyní uváděna na jihokorejský trh.

Oba modely sdílejí mnoho nejen designových, ale především technických prvků. To konec konců poznáte již na první pohled díky dvoudílné masce chladiče, protáhlým světlometům s příplatkovými LED diodami denního svícení, LEDkovým blikačům ve zpětných zrcátkách nebo rozměrným skupinovým reflektorům. O něco sdílnější byla jihokorejská divize Chevroletu ve vztahu k interiéru. Tomu bude ve většině verzí dominovat sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému MyLink, podporující vedle rozhraní Apple CarPlay rovněž hlasové ovládání Siri. Samozřejmostí je navigace, couvací kamera nebo čtení textových zpráv. Přístrojový panel kombinuje klasické analogové budíky s digitálním displejem palubního počítače, na rozdíl od minulé generace už to ale není v motorkářském stylu. Celkem 10 laků karosérie lze kombinovat se čtyřmi designy okrasných krytů nebo litých kol o velikosti 14, 15 nebo 16 palců, respektive čtveřicí různých dekorů interiéru (černá, bílá, béžová, modrá).

Next Spark, jak novinku Korejci označují, stojí na zcela nové globální platformě koncernu GM s délkou 3595 mm a rozvorem náprav prodlouženým na 2385 mm. Samotná karosérie tyto míry doplňuje výškou 1475 mm a šířkou 1595 mm. Pod kapotou je na rozdíl od severoamerické specifikace zážehový litrový tříválec Ecotec o výkonu 75 koní při 6600 ot./min s točivým momentem 95 Nm při 4400 ot./min. Poháněna jsou přední kola a to prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky (pohotovostní hmotnost 900 kg) nebo zcela nového automatu C-Tech (pohotovostní hmotnost 910 kg). S ním je spojena též úsporná verze Eco, která si v kombinovaném režimu řekne o 6,4 l/100 km.

Mohlo by vás zajímat:  Chevrolet Camaro SS upravený německou firmou DD Customs

Vysokou úroveň aktivní i pasivní bezpečnosti zajišťuje jednak hned šestice airbagů a jednak vysoký podíl vysokopevnostní a ultravysokopevnostní oceli při výrobě karosérie. V rámci příplatkové výbavy bude dostupný nejen tempomat, vyhřívaný volant, parkovací asistent nebo posilovač řízení s režimem City, ale též celá řada elektronických asistentů, mezi něž se řadí přednárazový systém, hlídání mrtvého úhlu nebo varování při opuštění zvoleného jízdního pruhu. Základní cena s manuální převodovkou je 10 150 000 wonů (cca 214 000 korun), automat pořídíte minimálně za 11 780 000 wonů (cca 248 000 korun) a úsporné provedení Eco za 12 270 000 wonů (cca 258 000 korun).

Zdroj: Chevrolet