Chrysler představil novou generaci sedanu 200.

Předchozí generace Chrysleru 200 byla pouze pořádně přepracovanou verzí Chrysleru Sebring, který vznikl ještě ze spolupráce s Mitsubishi. U novinky, která má premiéru na detroitském autosalonu, už nic takového nehrozí – vývoj probíhal zcela pod dohledem koncernu Fiat-Chrysler.

A podle americké automobilky by to mělo být znát. Chrysler 200 stojí na platformě Compact U.S. Wide, která slouží ve zkrácené podobě také Alfě Giulietta, a nabízí třeba víceprvkovou zadní nápravu a přední vzpěry MacPherson. Podle Chrysleru má i díky tomu nabídnout 200 špičkovou jízdní dynamiku a agilitu, stejně jako evropsky precizní řízení a podvozek, přizpůsobené americkým silnicím.

Mohlo by vás zajímat:  Audi představilo modernizovanou řadu A1

Stejně jako podvozkově, ani vzhledově odkaz na staré Chryslery střední třídy nehledejte. Novinka se vyznačuje atraktivními křivkami karosérie s rozměrnou přední maskou, LED světlomety a decentním spoilerem v zadní části karosérie. Netradiční je též profil automobilu, vybírat můžete ze 17, 18 nebo 19palcových kol. Pokud jde o interiér, slibuje Chrysler kvalitnější materiály i zpracování. Podobně jako u sesterského Dodge Dart by se hlavním prvkem lépe vybavených verzí měl stát multimediální systém. 

Pod kapotou se objeví zatím pouze dvojice zážehových motorů. Slabší je čtyřválec 2.4 Tigershark o výkonu 186 koní s točivým momentem 234 Nm, využívající technologie MultiAir, známé i z evropských vozů koncernu Fiat. Druhým motorem se stane 3.6litrový šestiválec Pentastar o výkonu 299 koní s točivým momentem 355 Nm. Oba motory budou poprvé v segmentu spárovány výhradně s devítistupňovým automatem a pohonem předních nebo všech kol s odpojitelnou zadní nápravou.

Mohlo by vás zajímat:  Čtyřočko bude minulostí, nová Škoda Octavia nabídne opět konzervativnější design

Zdroj: Chrysler