Čínské značky se postupně dostávají do Evropy. A způsobují boom, jelikož za nízkou cenu nabízí luxus, pohodlí, výkon a praktičnost. Jednou z takových značek je i čínská značka BYD, která je možná v Evropě ještě velkou neznámou, ale na svém domovském trhu jde o známého výrobce elektromobilů s poměrně unikátním know-how, které se promítá do parametrů produkovaných vozů.
Luxusní výkonné SUV i pro Evropany
Značka BYD je jednou z mála čínských, které už vstupují do Evropy. A to se svým modelem Tang EV600, který láká na dynamický vzhled, luxusní provedení, ale i svůj výkon, stejně jako praktičnost a unikátní parametry. Zemí, kde bude možné toto SUV s délkou 4 870 mm, šířkou 1 950 mm a výškou 1 725 mm pořídit, je Norsko. Tedy země, která je v oblasti elektromobility ze všech ostatních evropských států zaručeně nejdále. Ze strany čínské automobilky jde tedy o zcela pochopitelný krok, proč chce v Evropě začínat právě zde. A to už v lednu 2021, kdy má být auto v této zemi k dostání.

Elektromobil zajímavých parametrů
Nejenom design a kvalita provedení je tím, čím chce Tang EV600 v Evropě zaujmout. V případě elektromobilů jsou důležité také parametry auta. V tomto případě je SUV vybaveno dvojicí elektromotorů, které dávají dohromady výkon 490 koní. Ten umožní poměrně velkému a robustnímu autu zrychlit na stovku za 4,6 sekundy. Baterie, kterými je vůz vybaven, mají kapacitu 82,8 kWh, což znamená reálný dojezd podle standardů NEDC 500 kilometrů. V případě vybití je díky podpoře rychlonabíjení možné dodat baterii energii za pouhou půlhodinu, během které se na rychlonabíječce dobije na 80 procent.
Cena? Strčí konkurenci do kapsy
Parametry čínského elektromobilu jsou celkem působivé a v kombinaci s cenou může toto auto jistě zamíchat kartami na poli elektromobility. V Norsku má cena začínat na 599 999 místních korun, což je v přepočtu zhruba 56 000 euro. Tedy částka kolem 1,5 milionu korun českých. Pokud se budeme držet v segmentu elektrických SUV, je přímým konkurentem Tesla Model X za cenu přes tři miliony, o pár stovek tisíc levnější Jaguar I-Pace, nebo částku 2,5 milionu atakující Audi e-tron.