Číňané představili prostorné rodinné auto za 150 tisíc. V Evropě ale nebude

Že nové, prostorné rodinné auto nemůže stát 150 tisíc korun? Pokud jste v Číně, tak ano. Tamní trh nabízí mnoho značek, o kterých nemáme u nás v Evropě ani ponětí. A jak je u čínského zboží často zvykem, je poměrně levné. A to platí i v případě automobilů. Zatímco u nás byste s touto částkou, v případě zájmu o rodinné auto nikdy nepochodili, v Číně není problém nové auto pro svou rodinu pořídit.

O jakém voze je řeč?

Tím vozem, který jistě uspokojí požadavky mnoha čínských rodin, je Wuling Hongguang. V Číně jde o auto známé automobilky SAIC-GM-Wuling, spadající pod koncern GM. A přesto o ní většina z nás nemá ani ponětí. Ostatně proč také, když se auta k nám do ČR, ale ani do Evropy nedováží. A takto to s největší pravděpodobností bude i s tímto, které by však zcela jistě způsobilo revoluci na automobilovém trhu.

Zdroj obrázku: SAIC-GM-Wuling

Na první pohled se sice nejedná o žádný designový skvost, ale to už tak u vozidel MPV bývá, že to jsou spíše jakési krabice. A to je dobře, jelikož jedině tak mohou nabídnout prostornost jak pro pasažéry, tak i pro jejich zavazadla. V případě sklopení zadních sedadel je to u vozu Wuling Hongguang celých 4 300 litrů. Pokud sedadla zůstanou na svém místě, pohodlně se do auta naskládá zase celá rodina.

Mohlo by vás zajímat:  Chyby při použití kapaliny do ostřikovačů se mohou šeredně vymstít. Problémy přichází právě teď

Lepší výbava za příplatek

Za částku necelých 150 000 Kč nelze čekat zázraky vy výbavě. Pod kapotou má Wuling Hongguang motor o objemu 1,2 litrů a výkonu 75 koní. Žádný trhač asfaltu to tedy nebude, a jízda s celou rodinou do mírného kopce, nebo při předjížděcím manévru, bude jistě utrpení. Stejně tak tomu bude v létě, jelikož auto nemá klimatizaci. A okénka si stáhnete pouze mechanicky kličkou.

Zdroj obrázku: SAIC-GM-Wuling

Nutno však dodat, že za příplatek v přepočtu necelých 15 000 už pořídíte mnohem lepší výbavu, která už může z auta dělat poměrně zajímavou volbu pro mnoho nenáročných rodin. A i u nás by se jich dost našlo, jelikož aktuálně by cenově mohly vozu konkurovat snad jen Dacia Sandero, Fiat Panda, či Toyota Aygo. Nejenom, že však nedosahují velikostně, ale i jejich cena je vyšším, než zmíněných 150 000 Kč v Číně.

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora