Čínská automobilka Caoa Chery vyzývá známou Toyotu, cena není jediné lákadlo

88

O čínských automobilkách slýcháme poslední dobou stále častěji, a růst jejich popularity není zdaleka u konce. Právě naopak, můžeme se těšit na podobný boom, který v nedávné minulosti zažili výrobci mobilních telefonů se sídlem v nejlidnatější zemi světa. Čínská auta jsou stále ještě jakýmsi ošklivým káčátkem, které nesmí do Evropy ani dalších vyspělých států, protože obvykle nesplňují emisní a bezpečnostní předpisy těchto zemí, ale je jen otázkou času, než levná auta z Číny zaplaví západní trhy.

Zdroj obrázku: Divulgação

Rusko, Jižní Amerika i Asie

Pomyslným bojištěm jsou tak zatím rozvíjející se ekonomiky, jejichž regulace jsou v porovnání třeba s našimi o poznání mírnější. Čínské automobilky se tak s těmi evropskými, americkými nebo japonskými a korejskými utkávají hlavně v Jižní Americe, Jihovýchodní Asii nebo Rusku, které Číňané vnímají jako jakousi mezistanici před expanzí do zbytku Evropy. A nutno dodat, že na uvedených trzích čínská auta slaví jeden úspěch za druhým. Jsou totiž o poznání levnější než konkurence.

Mohlo by vás zajímat:  "Všechny jsi nás předjel, takže tě nepustím," zablokoval jsem ve zúžení spěchajícího piráta silnic
Zdroj obrázku: Divulgação

Caoa Chery Arrizo 6

Nový model Arrizo 6 z dílny relativně mladé čínské automobilky Caoa Cherry míří vysoko. Jeho výrobce ho představil jako přímého konkurenta Toyoty Corolla. Pochopitelně jen na vybraných trzích, auta se mají utkat například v dvousetmilionové Brazílii. Pokud jde o rozměry i design, jsou si oba modely velmi podobné. Také v tomto případě se tak čínský výrobce snaží zákazníky oslovit hlavně výrazně příznivější cenou.

Pokud jde o technickou specifikaci, Arrizo 6 se může pochlubit těmito charakteristikami:

  • Motor: Benzinový čtyřválec o objemu 1,5 l s výkonem 147 koní nebo turbodieselový čtyřválec o stejném objemu s výkonem 149 koní
  • Zavazadlový prostor: 570 l
  • Kapacita nádrže: 48 l
  • Orientační cena na brazilském trhu: 108 000 brazilských realů, tedy v přepočtu zhruba 420 000 Kč
Zdroj: Autorský text
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora