Za necelých dvě stě tisíc korun Škodu Octavii nepořídíte. Jeho čínského konkurenta, Baojun RC-5, ano. Ale museli byste ho koupit v rodné Číně, na evropské trhy se tato „Čínská Octavia“ zatím teprve chystá. Zda se objeví i v České republice je tak zatím ve hvězdách. V Mladé Boleslavi určitě doufají, že nikoli.
Levná a levnější auta
Automobilka Škoda si v Číně vede velmi dobře. Přestože jde o z čínského pohledu západní značku, o zákazníky bojuje hlavně nízkou cenou. Role Škodovky je totiž v kontextu koncernu Volkswagen po celém světě stejná – snaží se oslovit zákazníky, pro které je hlavním parametrem pro rozhodování o koupi jeho cena. A Číňané na to slyší, respektive jejich podstatná část. Připomeňme, že v Číně se prodá více automobilů, než v jakémkoli jiném státě.

Faktem nicméně zůstává, že Číňané jsou schopni vyrábět mnohem levněji než jejich západní konkurenti. A tak v nejlidnatější zemi světa vyrostl Škodě sok, který se inspiroval Škodou Octavií, ale dokázal její cenu srazit na minimum. Jmenuje se Baojun RC-5, který má také verzi kombi – Baojun RC-5W.
Baojun RC-5
Baojun RC-5 si sice z vizuálních a designových prvků Octavie nebere tolik, jako jiné modely čínských automobilek od svých západních vzorů, ale má až na pár centimetrů stejné rozměry. O trošku menší zavazadlový prostor kompenzuje pohodlnějším uspořádáním interiéru. Do auta se pohodlně vejdou i vysocí pasažéři na zadních sedadlech. Základní charakteristiky Baojunu RC-5 jsou:

- Motor: dvě varianty dieselových motorů o objemu 1,5 litrů s výkonem 145, respektive 147 koní
- Převodovka: manuální šestirychlostní
- Zavazadlový prostor: 470 l
- Cena základního modelu: 59 000 čínských juanů (200 000 Kč)
Bohužel pro Škodovku vypadá Baojun RC-5 po všech směrech zajímavě, a pokud se opravdu dostane do Evropy, asi bude mít na svědomí propad prodejů Octavie.
Zdroj: Autorský text