Citroën C-Elysée- další do party

S kompaktními sedany se v poslední době roztrhl pytel. Koncem května se nám představil atraktivní Peugeot 301. Dále tu máme sourozenecké duo koncernu Volkswagen– Seat Toledo a Škodu Rapid (byť v tomto případě se jedná o liftback) a aby toho nebylo málo, tak svou trochou vody do mlýna přispěl i Citröen s modelem C-Elysée.

Citröen C-Elysée, jenž konstrukčně vychází z právě výše zmíněného Peugetu bude cílit na svou budoucí klientelu především zajímavou cenou a atraktivním designem. Vozidlo měří na délku 4,43 metrů, široký je 1,7 m, vysoký 1,47 m a hodnota rozvoru činí 2,65 metrů. Atraktivní kabátek je ušit dle současné francouzské módy, která vedle stylu myslí rovněž na praktičnost. Objem zavazadlového prostoru by měl činit stejně jako v případě Peugeotu velice slušných 506 litrů. Automobilka zatím nezveřejnila fotografie interiéru a my se tak jen můžeme domnívat, jak bude vypadat. Jisté je ovšem to, že z komfortních prvků nebude scházet prakticky nic. Zákazníci si za příplatek mohou užívat dvouzónové klimatizace, Bluetooth hands-free, zadní parkovací kamery či GPS navigace.

Mohlo by vás zajímat:  Únik snímků od Citroenu, jde o novou 2CV nebo jiný model?

A co zákazníci naleznou pod kapotou. Základem nabídky pohonných jednotek bude zážehový tříválec 1,2 VTi o výkonu 53 kW (72 koní) a točivém momentu 110 Nm. Standardem bude manuální pětistupňová převodovka, kterou bude možno za příplatek vyměnit za robotizovanou pětistupňovou převodovku.

Silnější alternativou bude atmosférická šestnáctistovka 1,6 VTi 115 s výkonem 85 kW (115 koní). Třetí pohonnou jednotkou v nabídce nového Citröenu bude vznětový čtyválec 1,6 HDi o výkonu 68 kW (92 koní). Předností tohoto motoru bude především nízká hodnota kombinované spotřeby, jež by se měla pohybovat okolo 4,1 litrů na každých 100 kilometrů.