Citroën C3 Origins je stylovým malým autem nejenom pro ženy

Citroën letos slaví sté výročí značky, a tak se rozhodl odkázat na toto jubileum zajímavým vylepšením svých aut. Vznikla série Origins, která má odkazovat ke kořenům a k začátkům této automobilky. Nám se dostal do rukou model Citroën C3 Origins, který nezaujal jenom vzhledem, který nás pochopitelně zajímal nejvíce.

Decentní designové prvky, které zaujmou

Nejvíce nás u modelu Citroën C3 Origins pochopitelně zajímaly designové změny, kterými se tato edice odlišuje od standardu. Jde o zajímavé decentní ozdobné prvky v bronzovém provedení, které najdete jak v exteriéru, tak v interiéru. Zvenku je to hlavně lem mlhovek, ale i linie na černých zrcátkách, zajímavý čtverec na ochranách dveří, či logo Origins pod zrcátky – škoda, že jde jenom o nalepenou samolepku.

Uvnitř se jedná třeba o linie kolem textilních koberečků, nebo o příjemnou bronzovou lištu táhnoucí se po celé délce palubní desky. Zapomínat nelze ani na sedadla, která jsou doplněna i visačkou Origins, která má každého neznalého upozornit na to, že nesedí v běžné cé-trojce, ale v aktuální výroční edici.

Designově je Citroën C3 zajímavým autem, zvláště v našem testovaném bílém odstínu, který velmi dobře kontrastoval s černými ochrannými prvky na dveřích, s tmavými skly zadních oken, ale i s černými litými koly. Tím vzniká velmi zajímavá kombinace, kterou příjemně narušují již zmíněné prvky v bronzovém odstínu.

Žádný trhač asfaltu to není

Dá se očekávat, že Citroën C3 Origins nebude žádným trhačem asfaltu. Naše verze měla pod kapotou tříválec 1,2 PureTech s výkonem 82 koní, což na žádné sprinty na křižovatkách nebo závodění na dálnici rozhodně není. Na druhou stranu je třeba brát v úvahu, že C3 je spíše menším a jednodušším dámským vozem, a na jízdy ke kadeřnici či kosmetičce musí stoprocentně vyhovovat. Kdo by přece jenom potřeboval po sešlápnutí plynu lepší odezvu, může sáhnout po verzi s výkonem 110 koní. TA už však není v edici Origins. Takže buď a nebo…

Mohlo by vás zajímat:  TEST Renault Mégane GT220 vs. Škoda Octavia RS Combi

Naše motorizace byla k dispozici s pětistupňovým manuálem, díky kterému bylo možné vlastnosti motoru lépe korigovat a nechat ho dojít do vyšších otáček a zbytečně neztrácet výkon. Na druhou stranu v tomto případě už je nutné počítat s vyšší hlučností. Kdo by preferoval spíše klidnější jízdu v nižších otáčkách, ten nebude zklamán. Případné správné řazení nahoru i dolů pomůže optimálně zkorigovat palubní počítat který upozorní na správná čas zařazení požadovaného rychlostního stupně. Na náš vkus však reagoval přece jenom trochu zpomaleně.

Dotykový displej jako základ pro nastavení i ovládání vozu

Při pohledu do interiéru vypadá Citroën C3 Origins celkem skromně. Je to dáno i tím, že většinu nastavení vozu je třeba realizovat prostřednictvím dotykového displeje. Klasická tlačítka musela ustoupit moderní technice. Na druhou stranu mohly vzniknout další úložné prostory na všechny nezbytnosti. Trochu chyběla loketní opěrka, která se na delších jízdách může přece jenom hodit. Opět však zdůrazněme otázku, jak časté jsou u cílové skupiny delší trasy.

I díky jednoduchosti a skromnosti není nic složitého nastavit vše, co řidič potřebuje ke své jízdě. Lehce komplikovanější se může jevit ovládání tempomatu pod levou směrovkou, které na náš vkus nabízí zbytečně moc variant a v prvních dnech nám dělalo problémy stisknout přesně to tlačítko, které jsme chtěli. Ne příliš šikovně je umístěno i ovládání zrcátek. Abyste k němu dosáhli, je třeba se mírně předklonit a v tu chvíli už přestáváte být v poloze, kterou máte při řízení. Takže si několikrát zacvičíte, než jste spokojeni. Na druhou stranu, pokud se s autem s nikým nestřídáte, nastavíte je jednou a hotovo.

Abychom však nemluvili jenom o skromnosti a jednoduchosti, nelze opomenout zajímavé moderní prvky výbavy. Třeba systém hlídání jízdních pruhů, navigaci, nebo rozpoznávání dopravnách značek s možností okamžitého nastavení povolené rychlosti na tempomatu.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škoda Fabia 1,2 HTP - Český sen

Místa je dostatek

I když je Citroën C3 Origins spíše menším dámským autem, pozitivně překvapí prostor, který nabídne. A to jak v interiéru, tak i v zavazadlovém prostoru. Během řízení se rozhodně necítíte nijak stísněně, a to stejné se dá říci o sezení na ostatních sedadlech. Svým tvarem sice nejsou žádným designovým skvostem, ale svým vzhledem navozují pocit, že jsou skutečně velká a široká. Po usednutí se na vlastní kůži přesvědčíte, že je to skutečně tak.

Na rodinnou dovolenou do Chorvatska zavazadlový prostor pochopitelně není, ale na převážení běžných věcí a denního nákupu plně dostačuje. I když v něm nebudete pravidelně uklízet. V případě nutnosti samozřejmě nechybí možnost sklopení sedadel a objem zavazadelníku výrazně navýšit.

Závěrečné shrnutí

Citroën C3 Origins nás pozitivně překvapil stylovým designem, v kombinaci bílé a černé, která byla ještě doplněna řadou bronzových Origins prvků. Ve spíše skromnějším interiéru asi nejvíce chyběla loketní opěrka. Na druhou stranu zaujalo množství praktických úložných prostor. Tříválcová motorizace výkonem neoslnila, ale pro běžné kratší jízdy rozhodně není špatná. A to i díky své spotřeba. Celkově tak Citroën C3 Origins hodnotíme kladně. Jako stylový jednoduchý vůz pro manželku na běžné pojížďky po městě a jeho okolí ideální volba.

Komentáře

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora