Citroën C4 Cactus – francouzské pohodlí

Tentokrát se mi dostal do rukou nový Citroen C4 cactus. Tento model spadá do kategorie Hatchbacků. Oproti staršímu modelu prošel celou řadou změn. Konstruktéři se zaměřili zejména na co možná největší pohodlí, jízdní vlastnosti a univerzálnost tohoto vozu.

Začněme podvozkem. Podvozek prošel razantní změnou, kdy se celkově přitužil a dostal nové progresivní hydraulické tlumiče. Ty fungují nádherně a dodaly tomuto modelu skutečný pocit vysokého komfortu. Technologie těchto tlumičů byla odvozena ze závodních vozů WRC a při průjezdy běžnými nerovnostmi na našich silnicích máte pocit, jakoby jste se vznášeli na létajícím koberci i přes to, že se proháníte na sedmnáctipalcových kolech.

I interiér prošel velkou změnou, kdy kromě lepšího odhlučnění dostal předělaná sedadla. Ty se celkově rozšířila a díky hustější a hrubší pěnové výplni máte pocit, že sedíte na gauči. Vskutku povedená změna. Interiér působí staromódně, tak trošku v retro stylu, ale nevypadá to vůbec zle. Samozřejmě nesmí chybět dotykový, přehledný display, ve kterém můžeme najít mnoho jízdních údajů. Rovněž mě překvapila výklopná okna zadních dveří. A i když madla předních dveří působí jako od kufru, rychle se na tento komfortní interiér zvyká a cestující pociťují skutečný pocit pohodlí.

Karoserie dostala také nové linky. Vpředu zaujme nové maska chladiče, chromované linie, které končí u LED světel pro denní svícení současně se směrovkami. Pod nimi můžeme najít klasické halogenové světlomety a vespod už jen mlhovky. Za největší změnu lze požadovat značný úbytek „vzduchových bublin“, které byly charakteristické pro přechozí modelovou řadu. Vpředu a vzadu již nenajdeme žádné, na bocích z nich zůstala pouze jedna řada nad prahem. S tímto vzhledem vypadá nový cactus mnohem elegantněji.

Základním motorem pro tento model je přeplňovaná dvanáctistovka s 81kW (110koní). Tento motor je k dostání s manuální pěti stupňovou nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Další alternativa motoru je vznětová šestnáctistovka BlueHDI se 73kW. S automatickou převodovkou a dvanáctistovkovým motorem plní nový cactus i emisní normu Euro6. S dvanáctistovkovým manuálem lze počítat s nízkou spotřebou 4,9l/100km, u automatu je to o dvě desetiny více a vznětový motor udává dokonce 3,6l/100km.

Mohlo by vás zajímat:  TEST FSM Polski Fiat 126P BIS

Cena se pohybuje mezi 349 900 Kč – 439 900 Kč dle výbavy a konkrétního motoru.

Zkušenost redaktora Honzy:
Citroën Cactus byl vozem, který redakčnímu testu podrobil kolega Petr, přesto jsem i já dostal možnost se s ním projet a podělit se s Vámi o moje pocity. Moje svezení s vozem zahrnovalo jak krátké úseky v rámci přesunů po Praze, tak i 400km dlouhou cestu v plně osazeném voze.

Testovaný Cactus byl vybaven naftovou šestnáctistovkou, která s vozem cvičí velmi obratně, přesto je velmi úsporná a tichá. Plné osazení vozu, tedy čtyři dospělé osoby, dítě v dětské sedačce a plný kufr, Cactus to však i přes mé prvotní obavy zvládl na výbornou, to vše se spotřebou do 5-ti litů nafty. Jedinou slabostí stran jízdního projevu vozu pro mne bylo přeposilované řízení a vcelku dlouhé chody řadící páky manuální převodovky.

Po stránce jeho vnějšího vzhledu, tady bych řekl, že Citroën lehce ubral páru oproti svému předchůdci. Jeho pověstné airbumb jsou nyní redukovány pouze do prostoru nad prahové lišty, i nadále se však jedná o vůz s velkou dávkou originality a nápaditosti. Obdobné platí také u interiéru, řešení palubní desky, asymetrické výdechy klimatizace, tvar volantu, digitální displej budíků před řidičem, nebo displej palubního počítače, to vše jsou detaily, které jednoduše přitahují Vaši pozornost.

Citroën Cactus je průkopnickým vozem aktuálního designového směru automobilky, i když je jeho aktuální generace o něco umírněnější, i nadále se jedná o zajímavý a pozitivně laděný vůz.

Komentáře