Citroën odhalil koncept nového SUV

Malý Citroën C4 Cactus se i přes všechny své nedostatky téměř přesně trefil do vkusu evropských zákazníků, jeho neotřelé prvky tak budou zřejmě přebírat postupně i další modely značky. Alespoň to naznačuje nejnovější koncept Aircross, předznamenávající příchod středně velkého SUV.

4580 mm dlouhý Aircross s šířkou 2100 mm a výškou 1730 mm dále rozvijí myšlenku vzduchových kapslí Airbump, jejichž nejnovější interpretací jsou panely Alloy Bump. Ty jsou vyrobeny z hliníkové pěny v kombinaci s tvrdou gumou, vizuálně na sebe berou podobu včelí plástve. Aerodynamiku vylepšují chromované rámečky Air Sign kolem zadních oken, respektive vstupy vzduchu Air Curtains vepředu, extraktory přidané do podběhů předních i zadních kol a velmi protáhlý tvar zpětných zrcátek. Kromě vzduchových kapslí si Aircross z Cactusu bere rovněž dvoustupňová přední světla a celkové atraktivní ztvárnění karosérie s 22palcovými koly, červenooranžovým lakem a detaily z masivního chromu. Zadní LED světla využívají trojdimenzionálního efektu.

Mohlo by vás zajímat:  Ford Ranger nové generace přináší hi-tech funkce, inteligentní konektivitu a ještě lepší užitné vlastnosti

Kabina, do které se nastupuje prostřednictvím proti sobě se otevírajících dveří, má podobně jako u menšího sourozence vyvolávat pocit obývacího pokoje. I z toho důvodu má každý ze čtyř cestujících k dispozici své vlastní sedadlo skutečně velkorysých rozměrů, jejichž součástí jsou navíc také privátní reproduktory a mikrofon. Horní část sedadla je vyrobena z nového materiálu ve 3D zpracování, jehož vizuál i zpracování mají připomínat klasickou tkaninu. Palubní deska je pak především zaměřená na moderní technologie, jelikož je složená ze dvou 12palcových displejů s HD rozlišením. Ten na středové konzoli je usazen na kolejnici, takže jej může využívat řidič i spolujezdec. Nad palubní deskou je dále také head up displej, zatímco v rámech dveří na každé straně jsou webové kamery, snímající záběry z cest. Myslelo se i na praktickou stránku – v kufru i samotném interiéru je několik důmyslných odkládacích přihrádek.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota RAV4 nové generace na prvních snímcích

Pohon má na starosti plug-in hybridní technologie složená ze zážehové přeplňované šestnáctistovky o výkonu 218 koní s točivým momentem 270 Nm a elektromotoru nad zadní nápravou o výkonu 95 koní s točivým momentem 200 Nm. Díky lithium-iontovým akumulátorům, jejichž doba nabíjení z běžné zásuvky (16 A) zabere 3,5 hodiny, ujede Aircross až 50 bezemisních kilometrů. V kombinovaném režimu je řidiči k dispozici 313 koní, což stačí na akceleraci za 4,5 sekundy a spotřebu 1,7 l/100 km. 

Zdroj: Citroën