Citroën oficiálně představil SUV C4 Cactus

Frankfurtský koncept Citroën Cactus se téměř beze změn dostane i do sériové výroby. Měsíc před oficiální premiérou v Ženevě totiž francouzský výrobce vyrukoval s prvními fotografiemi povedeného SUV.

Nejvýraznějším prvkem konceptu byly ochranné panely Airbump, ze speciálního plastu naplněného vzduchem, v náraznících a na bocích karosérie, které chrání důležité části automobilu před poškozením. Francouzská automobilka je zachovala i u sériové verze, kde navíc můžete volit ze čtyř barev (černá, šedá, písečná a čokoládová). Zachovány zůstaly i další prvky konceptu – rozdělená přední světla, střešní ližiny či design zadních kol. Kromě čtyř barev ochranných prvků můžete volit i deset odstínů karosérie.

Interiér, který nejen, že si zachoval přední lavici ve stylu gauče, ale v některých verzích budou i kožená poutka místo klasických klik, je také velmi blízký koncepčnímu provedení. Sériová výbava každého modelu bude obsahovat sedmipalcový dotykový displej, skrze který se budou ovládat všechny důležité funkce vozu. Klasický přístrojový panel zastupuje digitální ukazatel, airbag spolujezdce je pak místo v palubní desce umístěn ve stropu.

Mohlo by vás zajímat:  Jeep Wrangler Black Edition II - ženevská premiéra

S délkou 4,16 m, šířkou 1,73 m a výškou 1,48 m se C4 Cactus řadí pod klasický hatchback C4. Oproti němu je také až o 200 kg lehčí, když se s váhou 965 kg dostane dokonce pod 1 tunu. Příkladem úspory hmotnosti budiž výklopná zadní okénka místo stahovacích (- 11 kg) nebo panoramatická střecha s UV filtrem, která tak nepotřebuje speciální mechanizmus zatahování (- 6 kg). Snížena byla také hmotnost platformy, motorů nebo zadních sedadel.

Pod kapotou se podle britského Autocaru jako základní motor objeví přeplňovaný litrový zážehový tříválec VTi, který bude doplněn zážehovou jednotkou e-THP. Z dieselů budou dostupné jednotky eHDi a BlueHDi. Samotný Citroën ve své zprávě pouze potvrdil, že dieselová varianta bude mít průměrnou spotřebu 3,1 l/100 km a emise CO2 na úrovni 82 g/km, zážehová verze se pak dostane pod 100 g/km.

Zdroj: Citroën