Citroën představí v Paříži koncept Divine DS

Od roku 2010, kdy Citroën představil hatchback DS3, první model luxusní divize DS, bylo celosvětově prodáno na 500 000 automobilů s logem DS. V rámci restrukturalizace koncernu PSA navíc značka DS získala velkou míru samostatnosti, což už si říká o nějaký radikální krok. Ten přichází s konceptem Divine DS, který ukazuje nejen novou identitu značky, ale zároveň i její budoucnost.

Kompaktní čtyřdveřový model s délkou 4,21 metru, výškou 1,35 metru a šířkou 1,98 metru zaujme na první pohled. Kombinace oblých i ostrých linií, prolisů a přední části „DS Wings“ je skutečně neotřelá. To stejné se dá říct o předních světlometech s laserovou technologií, kterou od 60 km/h doplní klasické LED diody, zadních světlometech z LED diod i panoramatické střeše s károvými výztuhami. Kola mají nejen nádherný design, ale také velikost 20 palců.

Mohlo by vás zajímat:  Nové BMW iX3. Cena od 1 859 000 Kč, objednávky od července

Marně byste hledali zadní okno – to je nahrazeno kamerovým systémem, který prostor za autem promítá na rozhraní HD Touch Drive s 10,4palcovou dotykovou obrazovkou. Specialitou konceptu je interiér Hyper-typage, který lze během 15 minut zcela předělat podle nálady i pohlaví konkrétního řidiče. Na výběr je verze Male, určená pro mužskou část populace, Parisienne Chic, určená naopak pro něžné pohlaví, a Fatale Punk, což už jen podle názvu není konkretizováno žádnému pohlaví. U varianty Male dostanete karbonové dekory v kombinaci s broušenou kůží a prošíváním červenou a černou nití, u varianty Parisienne Chic Citroën zvolil čalounění slonovinovým odstínem kůže v kombinaci s hedvábím a saténem. Poslední varianta Fatale Punk kombinuje černou barvu s čalouněním látkou, posetou krystaly od Swarovskiho.

Mohlo by vás zajímat:  AutoZine exkluzivně: Škoda Rapid zachycena v Praze!

Pro pohon konceptu byl použit zážehový čtyřválec 1.6 THP s přeplňováním turbodmychadlem o výkonu 270 koní v 6000 ot./min s točivým momentem 330 Nm mezi 1900 – 5500 ot./min. Jednotka, plnící emisní normu Euro 6, vypustí do ovzduší 145 g CO2/km.

Zdroj: Citroën