Citroën představil novou hybridní technologii

Jako palivo do auta se dá používat leccos. Od řepkového oleje až po elektřinu. Citroën však přišel s naprosto unikátní hybridní technologii, která místo elektřiny využívá stlačený vzduch

Prvním modelem, který technologii Hybrid Air dostal, je malá C3. To je ale vedlejší. Nejdůležitější je, jak celý systém funguje. Hybrid Air se skládá ze tří částí – klasického spalovacího motoru Puretech, nádrže se stlačeným vzduchem a dvou motorových hydraulických čerpadel. Celý systém je s předními koly spojen pomocí planetové převodovky

Mohlo by vás zajímat:  Nissan konečně představil Leaf od Nisma

Pro jízdu využívá Hybrid Air jeden ze tří módů. Air Mode využívá pouze nádrže se stlačeným vzduchem, který na kola putuje skrze hydraulická čerpadla a planetovou převodovku. Tento režim využijete především ve městě nebo lépe řečeno při nízkých rychlostech. Systém navíc ukládá kinetickou energii a doplňuje tak nádrž se vzduchem. Petrol Mode využívá klasického benzínového motoru a je účinný především mimo město. Opět se ukládá kinetická energie. V režimu Combined Mode spolupracuje spalovací motor s hydraulickými čerpadly a využívá se hlavně, pokud potřebujete rychle akcelerovat či z nějakého důvodu dostat maximální výkon. Pro lepší pochopení si pusťte následující video. 

Mohlo by vás zajímat:  Jaguar Land Rover se připravuje na elektrifikovanou a propojenou budoucnost díky novému testovacímu zařízení

##Hybrid##

Jak jsem zmínil v úvodu, první auto s technologii Hybrid Air bude modernizovaná C3. V ní bude se stlačeným vzduchem spolupracovat zážehová jednotka VTi, přičemž Citroën deklaruje spotřebu 2,9 l/100 km a emise pouze 69 g CO2/km. Bude jistě zajímé sledovat další vývoj této technologie, která nemusí být vůbec k zahození. 

Zdroj: Citroën