Citroën verze do Paříže unikátní Cactus

Nejen pod kapotou Peugeotu 208, ale i v útrobách Citroënu C4 Cactus se v Paříži představí další stupeň vývoje vzduchového hybridu koncernu PSA. Podobně jako 208 HYbrid Air 2L, chce i C4 Cactus Airflow 2L jezdit za 2 litry benzínu na 100 km. 

Naše představení můžeme začít pod kapotou, kde najdeme tříválcovou benzínovou jednotku 1.2 Puretech 82 o výkonu 82 koní se snížením třecích ztrát díky vrstvě Diamond Like Carbon, kterou doplňuje technologie Hybrid Air. Ta se skládá ze systému uchovávání energie ve formě stlačeného vzduchu, dvou motorových hydraulických čerpadel a automatické planetové převodovky. K dispozici jsou celkem tři režimy pohonu – Air, ve kterém auto jede pouze na stlačený vzduch, Petrol, kdy auto používá pouze benzínový motor, a Combined, kdy je k jízdě využívána kombinace spalovacího motoru a stlačeného vzduchu. Díky použití této pohonné jednotky byla snížena spotřeba o 30%, což v konečném součtu dává onu kombinovanou spotřebu 2 l/100 km. Podle Citroënu přitom koncepční Cactus dosahuje stejných výkonů, jako model s motorem PureTech 110.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai se s Tucsonem vydává do ekologických vod

Za snížením spotřeby kromě upravené pohonné jednotky stojí i výrazně nižší hmotnost. Při délce 4156 mm, šířce 1729 mm a výšce 1487 mm totiž Cactus váží pouze 865 kg, což je o 100 kg méně než u standardního modelu. Na podvozku nově najdeme hliník (zejména u horního ochranného krytu, vnitřních nosníků a zadní části podlahy), vysokopevnostní ocel (u předních podélníků nebo u příčného svislého plechu pod zadním sedadlem) a kompozitní materiály (u přední části podlahy). Karosérie rovněž využívá kompozitních materiálů na bázi karbonu (u závěsných pružin, horní části víka zavazadlového prostoru, zadní lavice, boků karoserie, stropu, příček stropu, blatníků a dveří) a hliníku (u rámu motoru a kapota). Panoramatické okno je vyrobeno z polykarbonátu, ve vzduchových kapslích Airbump najdeme karbonová vlákna. 

Mohlo by vás zajímat:  Honda vám za šest let prodá auto jen na elektřinu

Karosérie může na první pohled vypadat jako dílo některé významnější tuningové firmy, všechny prvky jsou však zcela funkčního rázu (celková aerodynamika je lepší o 20%). Prední nárazník disponuje třemi řízenými vstupy vzduchu, na zadní postranní okénko byly přidány mobilní boční spoilery pro lepší navádění toku vzduchu kolem vozu, delší je zadní spoiler, v zadním nárazníku je extraktor vzduchu a v podbězích kol najdeme vzduchovou clonu Air Curtain, která zlepšuje tok vzduchu podél kol. A když už jsme u kol, ta mají rozměr 19 palců, jsou vybavena mobilními klapkami a pneumatikami Tall & Narrow od Michelinu s ultra nízkým valivým odporem. Místo zpětných zrcátek najdeme kamery a klasická světla nahradily LED diodové moduly.

Mohlo by vás zajímat:  BMW a Toyota připravují hybridní sportovní vůz

Zdroj: Citroën