Citroën vylepšil modely DS 3 a DS 4

Pozice modelů DS v rámci hierarchie Citroënu tak zesílila, že je z ní od letošního roku samostatná automobilka. Prodeje navíc rozhodně nezůstávají za očekáváním, což je dobrý důvod k průběžným modernizacím. V jejím rámci se modely DS 3 a DS 4 dočkaly nových motorů a také nových služeb mobilního připojení.

Hatchback a kabriolet DS 3 letos prošli výraznější modernizací, která se zaměřila především na přední světla a pohonné jednotky. Od příštího roku budou navíc k dispozici nové přeplňované motory. Slabší PureTech 110 S&S (značí systém stop-start) disponuje výkonem 110 koní a točivým momentem 205 Nm, s pětistupňovou manuální převodovkou navíc zkonzumuje jen 4,7 l/100 km. Nástupcem motoru THP 155 se stane jednotka THP 165 S&S ve spojení s šestistupňovým manuálem, která má výkon 165 koní a točivý moment 240 Nm. Díky použití systému stop-start společně s lepším řízením elektrické a hydraulické energie, novému designu lopatek turbodmychadla nebo čepům pístu s povrchem DLC se povedlo snížit spotřebu na 5,6 l/100 km a rovněž splnit emisní normu Euro 6 (dřívější jednotka splňovala pouze Euro 5).

Větší hatchback DS 4 se dočkal benzínového tříválce PureTech 130 S&S, nahrazující starší čtyřválec VTi 120. V přímém porovnání je díky výkonu 130 koní a točivému momentu 230 Nm nejen silnější, ale při spotřebě 5 l/100 km s manuálním šestikvaltem také úspornější. Kdo by chtěl spořit ještě víc, může sáhnout po naftovém čtyřválci BlueHDi 120 o výkonu 120 koní s točivým momentem 300 Nm, který si manuálním šestikvaltem nárokuje pouze 3,7 l/100 km. Tohoto výsledku bylo dosaženo i díky vstřikování AdBlue, modulu selektivní katalytické redukce nebo čepům pístu s povrchem DLC. Od září 2014 má navíc zákazník možnost zvolit si, za 13 900 korun, barvu střechy a spoileru. K dispozici jsou tři odstíny: černý Perla, modrý Virtual a Whisper.

Mohlo by vás zajímat:  Seat Leon 2013 - Nová generace na dohled

Všechny modely řady DS navíc mohou být za 7500 korun vybaveny službou mobilního připojení DS Connect Box, fungující na základě GPS modulu a SMS karty zabudované na palubě vozu. Služba seskupuje paket SOS & Assistance a paket Monitoring. První jmenovaný se v případě nevolnosti nebo nehody stisknutím tlačítka „SOS“ přímo spojí s platformou tísňového volání. Systém zákazníka identifikuje a automaticky lokalizuje a v případě potřeby jsou k němu vyslány potřebné záchranné složky. Pokud dojde k většímu nárazu, spustí vůz DS tísňové volání automaticky. Paket Monitoring nabízí virtuální servisní knížku a modul přispívající k ekologickému řízení, které jsou k dispozici v osobní složce zákazníka MyDS na internetu. Příští rok pak tyto pakety doplní ještě paket Mapping, zajišťující sledování používání a pozici vozu, a paket Tracking pro nonstop asistenci v případě odcizení vozu.

Zdroj: Citroën

Komentáře