Čtyřicet let starý VW Golf voní novotou. Majitel s ním nejezdil, teď ho prodává

1

Volkswagen Golf je v Evropě velmi populárním autem. Potvrzuje to počet prodaných kusů. A to nejenom posledních generací, ale i těch starších. Jako je VW Golf z roku 1980, který byl zakoupen proto, aby nahradil původní auto, kterým byl také Golf, ale starší, v bílé barvě. Jak hodně se s bílým autem jezdilo, se nepodařilo zjistit, ale nově zakoupený, zelený, toho za svých 40 let najezdil naprosté minimum. I když je desítky let starý, tak voní novotou.

Mohlo by vás zajímat:  Nevýhody aut na plyn jsou jedním z důvodů, proč toto ekologické palivo není rozšířené
Zdroj obrázku: Silverstone Auctions

Volkswagen Golf z roku 1980 s minimálním nájezdem

Majitel koupil tento zelený Volkswagen Golf v roce 1980. Těžko říci, jaké s ním měl plány a jak hodně s ním chtěl vlastně jezdit. Realita byla taková, že auto po dlouhé desítky let bylo více v garáži, než na silnicích. A tomu odpovídá také stav na tachometru, který je pouze 1 187 kilometrů. V tu chvíli se z obyčejného Golfu, který už většinou skončil na vrakovištích, stává zajímavá a rozhodně velmi ceněná rarita.

Krom svého vzhledu a minimálního nájezdu není tohle auto nijak výjimečné. Jde o klasický sériový model s označením VW Golf MK1, který má pod kapotou motor o objemu 1 470 ccm, který nabízí (tedy v době koupě) výkon 50 koní při 5 000 otáčkách a točivý moment 80 Nm při 3 000 otáčkách. Samozřejmostí je použití manuální převodovky, v tomto případě čtyřstupňové, a pohon předních kol. Žádná výjimečnost na tomto 40 let starém voze opravdu není.

Mohlo by vás zajímat:  Nezkontroloval práci mechanika. Potom se nestačil divit, co má ve voze za díly
Zdroj obrázku: Silverstone Auctions

Doslova voní novotou

Těžko říci, proč si majitel auto pořizoval, když s ním skoro nejezdil. A podle jeho stavu ho patrně jenom opečovával v garáži. Právě to se výrazně podepsalo na jeho stavu a nyní i na jeho hodnotě. Tento Volkswagen Golf je nyní na prodej, formou aukce. Podle popisků aukční síně dané auto doslova voní novotou. Dá se říci, že vzhledem k jeho použití i tomu, že byl stále v garáži, nejde jenom o reklamní lákadlo s cílem navýšit cenu vozu.

Zdroj: Autorský text
David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora