Na silnicích nejsou jenom auta, jsou tu také cyklisté. Ne vždy se ale chovají podle pravidel silničního provozu. Často totiž řidičům přidělávají mnoho problémů a ti se každého setkání s cyklistou logicky doslova hrozí. S jakými nejhoršími věcmi se musí potýkat?
Dostatečná vzdálenost při předjíždění
V minulosti stačilo dodržet pár obecných věcí, jako je zajištění dostatečné vzdálenosti i bezpečnosti při předjíždění cyklistů. Letošní rok je tomu jinak. Zákon jasně stanovuje minimální vzdálenost, která je 1,5 metru. Řidiči tak musí při předjíždění lidí na kolech řešit, zda vůbec předjet mohou, aby se nedostali do křížku se zákonem. Na mnohých úsecích silnic je to značně komplikované.
Záměrná jízda po silnici
I když se v okolí silnice nachází cyklostezka, neznamená to, že ji cyklisté musí bezpodmínečně využít. Pokud vyhodnotí, že by to pro ně bylo například nebezpečné, mohou legálně i na silnici. Někteří tak na silnicích jezdí zcela záměrně. Nejenom že riskují svou bezpečnost, ale pochopitelně tak vytváří zbytečnou překážku na silnici, nehledě na to, že svou cestou i brzdí provoz.

Blokování jízdního pruhu
Pokud jedou cyklisté spořádaně za sebou, na kraji vozovky, bude je většina řidičů respektovat. Pokud ale tvoří hlouček, kterým záměrně blokují skoro celý jízdní pruh, je to problém. Nejenomže porušují zákon, ale pochopitelně vytvářejí i značně nebezpečnou situaci. Zatímco jednotlivé cyklisty může řidič na některých silnicích bezpečně předjet bez toho, aby vjel do protijedoucího pruhu, v případě hloučku musí prudce zpomalit a čekat, než bude moci započít předjížděcí manévr.
Nedávání znamení o změně směru jízdy
Cyklista pochopitelně nemá blinkry, ale má ruce. Těmi má dávat ostatním najevo svůj záměr – primárně odbočování. Řada cyklistů tuto povinnost nedodržuje, což končí i možnou nehodou. Znenadání mění směr, aniž by řidič tušil, že může k něčemu podobnému dojít.
Zdroj: https://www.welovecycling.com/wide/2020/07/02/how-drivers-see-cyclists/