Cyklisté ve městech nadále komplikují dopravu a jsou zdrojem agrese na silnicích

Vzdálenost, kterou musí řidič dodržet při předjíždění cyklisty, je zdrojem frustrace pro mnoho motoristů. Při rychlosti do třiceti kilometrů za hodinu je třeba nechat minimálně metr prostoru, při vyšší rychlosti alespoň metr a půl. Toto pravidlo platí jak mimo města, tak i v centru měst, kromě oblastí s vyhrazenými cyklistickými pruhy a stezkami. Bohužel v úzkých městských ulicích je téměř nemožné dodržet tuto vzdálenost, což vede k ucpaným ulicím a zvyšuje frustraci řidičů.

Zpomalení dopravy

Více aut na silnicích a nedostatek jízdních pruhů a semaforů vytváří v mnoha městech nepropustné špunty. Nyní se přidávají cyklisté, kteří vyžadují větší prostor na silnici, což vede k dalšímu zpomalení dopravy. Navíc předjíždění cyklistů se stává nekonečným příběhem, protože cyklisté se v husté dopravě dokážou rychle dostat zpět před auta a situace se opakuje znovu a znovu.

Zdroj obrázku: Freepik

Zbytečná frustrace

V takové situaci může snadno dojít k agresi. Podjíždějící cyklista, který porušuje pravidla silničního provozu, může být zdrojem frustrace pro řidiče. Blokování autem, nebo dokonce fyzická agrese jsou možnými reakcemi na tento problém. Kdyby předkladatelé zákonů více jezdili autem i na kole, mohli by si uvědomit, že toto pravidlo, i když je běžné v zahraničí, nemusí být v našich úzkých městských ulicích úplně praktické.

Mohlo by vás zajímat:  Řada lidí vybírá auto podle nejméně důležitých věcí. Skutečně dobrý vůz jim pak uteče

Problém ucpaných městských ulic je komplexní a vyžaduje řešení infrastrukturou i výchovou cyklistů a řidičů. Zatímco v některých zemích fungují systémy oddělených cyklistických pruhů a silničních stezek, v jiných zemích je více akceptována spolupráce mezi cyklisty a řidiči. Bez řešení tohoto problému se však situace bude nadále zhoršovat, což bude mít negativní dopad na celou společnost.

Zdroj: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2022/sep/02/how-cycling-has-put-us-on-the-road-to-conflict