Dacia slaví deset let na trzích v západní Evropě

Rumunská Dacia si loni připomněla desetileté výročí od začátku produkce levného sedanu Logan, letos si pak připomíná deset let od uvedení Loganu na západoevropský trh. Jako připomínka tohoto významného milníku se v Ženevě představí limitovaná edice 10th Anniversary, která bude spojena se všemi modely kromě užitkového Dokkeru Van.

Poznat speciální edici asi nebude problém, zvláště pokud bude lakována v příplatkové modré barvě Cosmos. Ta nebyla vybrána náhodou, podle Dacie je totiž právě modrá její tradiční barvou. Všechny modelové řady (Sandero, Logan, Logan MCV, Dokker, Lodgy a Duster s pohonem předních nebo všech kol) budou mít rovněž tmavá litá kola a kryty zrcátek ve stejném odstínu. 

Mohlo by vás zajímat:  Ještě ostřejší: Audi přináší modely RS 5 Coupé a RS 5 Sportback

Modrá barva pronikla také do interiéru, kde jí v odstínu Sombre najdeme na sedadlech s šedým prošíváním, bezpečnostních pásech a unikátních koberečcích, které však nejsou součástí výbavy velkoprostorových modelů Dokker a Lodgy. Patrně nejzajímavějším prvkem narozeninové edice je standardně montovaný multimediální systém Media Nav Evolution s navigací a sedmipalcovou barevnou dotykovou obrazovkou. Vedle navigace nechybí možnost spárování s chytrým telefonem, ovládání rádia, streamování hudby, upozorňování na nehody či zajímavá místa na trase v reálném čase a pokud máte smartphone s operačním systémem od Applu, můžete využívat hlasového ovládání SIRI. A protože výbava všech modelů vychází z vrcholného stupně Lauréate, nebude vedle infotainmentu chybět ani klimatizace, tempomat s omezovačem rychlosti nebo koženým multifunkční volant.

Mohlo by vás zajímat:  Další sexistická reklama. Terčem kritiky je tentokrát Land Rover

V kabátku nové limitované edice ukáže rumunská automobilka také Duster 1.2 TCe o výkonu 125 koní s točivým momentem 205 Nm mezi 2000 – 3000 ot./min v kombinaci s nově dodávaným pohonem všech kol (režimy 2WD, Auto a Lock). Redukční převodovku nečekejte, místo ní má totiž šestistupňový manuál velmi krátký první stupeň a navíc 90 procent točivého momentu již od 1500 ot./min. Tolik sledovaná spotřeba se ustálila na 6,4 l/100 km, což odpovídá 145 g CO2/km. 

Zdroj: Dacia