Daihatsu představilo druhou generaci roadsteru Copen

Daihatsu Copen jistě znáte i z evropských silnic. Roztomilý kei roadster byl jedním z mála aut svého druhu, co se dostalo na náš kontinent a možná i proto se zde těší relativně velké oblibě. Druhou generaci však bude možné koupit pouze v Japonsku.

Tam se dočkají hned dvou verzí – civilně pojatého Copenu Robe a Copenu X, který je vybaven ochrannými plasty kolem blatníků a v náraznících. Jako první, a zatím také jediný, byl představen Copen Robe, pyšnící se dvoudílnou pevnou skládací střechou, která do kufru díky elektronice zmizí za 20 sekund a dá se sklápět až do 25 km/h. Design pak téměř odpovídá dříve představenému konceptu, když v přední části nalezneme LED diody pro denní svícení a šestiúhelníkovou masku chladiče, která je rozdělena příčkou, v zadní části pak ostře zakončené víko kufru nebo protažená světla. S karosérií, která může být lakována především pastelovými barvami, kontrastují panely v lesklé černé barvě. Tu najdeme na krytech zrcátek, rámu okna, v přední nárazníku a je jí natřená také pevná skládací střecha. Velkou vychytávkou je 11 vyměnitelných panelů karosérie, označovaných jako Dress Formation. Díky nim můžete během několika chvil zcela změnit barvu vozu. Na podzim pak rovněž přijede Copen Robe v retro designu s kulatými světlomety vpředu i vzadu nebo jinou maskou chladiče, která odkazuje na populárního předchůdce.

I přes délku 3395 mm, šířku 1475 mm a výšku 1280 mm pojme interiér pohodlně dva cestující a ještě zůstane místo na pár zavazadel. Jinak mu však vládne jednoduchost a přehlednost. Středová konzole v imitaci karbonu je například tvořená pouze jedním výdechem ventilace, ovládáním klimatizace a sdruženým ovladačem pro nastavení topení a dalších funkcí. Přístrojový panel i nadále tvoří trojice analogových budíků, doplněných o palubní počítač. V základní výbavě se objevuje již zmíněná klimatizace ve své manuální podobě, rádio s Bluetooth a USB konektivitou, dvojice airbagů nebo vyhřívání sedadel. Za příplatek se dá koupit kožené čalounění, multimediální systém s navigací a parkovací kamerou nebo automatická klimatizace. 

Mohlo by vás zajímat:  Daihatsu modernizovalo kei car Mira e:S

Základem auta je skelet D-Frame, který je proti předchůdci třikrát tužší. Zároveň se inženýrům povedlo zlepšit torzní tuhost karosérie a snížit její hmotnost (s manuálem auto váži 850 kg, s automatem 870 kg), což zajistí samozřejmě lepší jízdní vlastnosti a minimálně díky lepší torzní tuhosti také vyšší komfort cestování. Podvozek má vpředu umístěné vzpěry MacPherson, vzadu najdeme torzní příčku. Pod kapotou najdeme zážehový tříválec s turbodmychadlem o objemu 0.66 litru (podle regulí pro kei cars) o výkonu 64 koní s maximálním točivým momentem 94 Nm. Na výběr je pětistupňová manuální převodovka nebo automat CVT se sedmi přednastavenými stupni, přičemž s ním průměrná spotřeba klesla až k 3,9 l/100 km a emise CO2 jsou na úrovni 94 g/km. Na rozdíl od ostatních kei cars má Copen poháněná výhradně přední kola. 

První dodávky plánuje japonská automobilka na červenec, přičemž cena začíná na 1 798 200 jenech (cca 356 000 Kč) za verzi s manuálem, respektive 1 819 800 jenech (cca 361 000 Kč) za verzi s automatem. Nyní už jen zbývá povzdechnout si nad tím, že se do Evropy tohle auto s železnou jistotou nepodívá… 

Zdroj: Daihatsu