Daihatsu představilo nový model Wake

Malá japonská auta jsou celosvětově proslulá někdy až geniálním využitím obestavěného prostoru, když na rozměrech evropských mini auta dokáží pohodlně odstěhovat malou domácnost. Nové Daihatsu Wake v tomto směru není výjimkou a dokonce přidává něco navíc.

3395 mm dlouhý, 1475 mm široký a extrémních 1835 mm vysoký model vychází z loňské studie Deca-Deca, což mimo jiné znamená až geometrický tvar karosérie. Daihatsu však dobře ví, co dělá, protože za hranatými tvary se ukrývá mimořádně prostorný a variabilní interiér. Pokud si Wake z loňského konceptu něco zachoval, pak je to dvojice bočních posuvných dveří, po jejichž otevření vznikne prostor o výšce 1455 mm. V nabídce bude 8 převážně pastelových barev karosérie, z nich tři (žlutá, oranžová a khaki) mohou být kombinované s bílými prvky. 

Nejzajímavější je však samozřejmě interiér vozu, jenž je schopen pojmout čtveřici cestujících a zavazadla do ne moc dlouhého, ale zato vysokého zavazadlového prostoru s prostorem pod podlahou a objemem cca 90 litrů. Všechna sedadla lze individuálně sklápět, takže kromě dvojice složených kol lze v Daihatsu také přespat. K tomu je konec konců přizpůsobeno i individuální příslušenství, v jehož rámci lze dostat spacáky, držadla na kola, vybavení pro surfaře nebo stropní záchytný systém pro rybářské pruty. Pokud preferujete komfort před aktivním způsobem života, lze si nechat do střechy zabudovat televizi pro zadní cestující. Pracoviště řidiče se vyznačuje jednoduchostí, kdy nejvýraznějším prvkem je centrálně umístěná kaplička přístrojů. O bezpečnost se již v základní výbavě starají přední a boční airbagy nebo kontrola trakce.

Pod kapotou najdeme zážehový tříválec o objemu 0.66 litru ve verzi bez nebo s přeplňováním. Tříválec bez přeplňování má maximální výkon 52 koní při 6800 ot./min a točivý moment 60 Nm při 5200 ot./min, s přeplňováním má výkon 64 koní při 6400 ot./min a točivý moment 92 Nm při 3200 ot./min. Oba motory jsou kombinované s bezestupňovým automatem CVT a pohonem předních nebo všech kol. Spotřeba dvoukolky se slabším motorem je 3,9 l/100 km, čtyřkolka je o 0,2 l/100 km žíznivější. Pokud zvolíte přeplňovanou verzi, počítejte se spotřebou 4,2 l/100 km v případě pohonu dvou kol, respektive 4,3 l/100 km v případě pohonu všech kol.

Mohlo by vás zajímat:  Daihatsu představuje nový kei car Cast

V ceníku najdeme celkem osm výbavových stupňů – D, D SA, L, L SA, X, X SA, G, G SA – při základní ceně 1 350 000 jenů (cca 262 000 korun) z dvoukolku, respektive 1 647 000 jenů (cca 320 000 korun) za čtyřkolku. Přeplňovaný motor přijde minimálně na 1 620 000 jenů (cca 314 000 korun) s pohonem jedné, respektive 1 744 200 jenů (cca 338 000 korun) s pohonem obou náprav.

Zdroj: Daihatsu