Daihatsu představuje nový kei car Cast

Obrovská variabilita interiéru, výborná manévrovatelnost ve stísněných prostorech, nižší či vůbec žádné daňové zatížení a široká nabídka dostupných verzí – čtyři atributy, provázející třídu kei prakticky od jejího založení. Řady miniaturních japonských autíček rozšířilo v posledních týdnech Daihatsu Cast, které nabídne hned tři odlišné specifikace.

Základem je 3395 mm dlouhá, 1600 mm vysoká a 1475 mm široká verze Style s chromovanými nárazníky. Obdobou evropských městských crossoverů je Cast Activa se zvětšenou výškou o 30 mm a proti Altu Turbo RS se od října postaví provedení Sport. Kromě jména se jednotlivé modely liší také designováni prvky. Základní stavba karosérie s kulatými světly (vzadu v některých výbavách z LED diod) a velkou maskou chladiče je pro všechny shodná, Activa má však na rozdíl od Castu Style trojdimenzionální výplet a odlišné tvarování masky, volitelná full-LED přední světla, novou optiku skupinových reflektorů, plastovou ochranu spodní části karosérie, jiná kola a kulaté LED mlhovky místo hranatých. Cast Sport zaujme hned trojbarevnou karosérií, předním splitterem s diodami denního svícení, nástavci prahů nebo zadním spoilerem. Velice široká je paleta laků, mezi nimiž nechybí ani dvoubarevná provedení s bílou střechou.

Interiér při rozvoru 2455 mm pojme čtveřici cestujících a ačkoliv by se mohlo zdát, že při miniaturních rozměrech už kromě pasažérů moc věcí nepoberete, opak je pravdou. Po celé kabině jsou totiž „schované“ důmyslné úložné prostory – například pod sedadlem spolujezdce je šuplík s nosností až dva kilogramy, do loketní opěrky se vejde minimálně poznámkový blok a několik psacích potřeb a v zadní části předních sedadel jsou praktické kapsy. Držáky nápojů navíc „netrčí“ z palubní desky, ale jsou vysouvací. Zavazadlový prostor dostal do vínku dvojité dno, přičemž dvojitým dnem je v tomto případě myšlena praktická přihrádka na více než pár drobností. Zadní sedadla s polohovatelnými opěradly lze posouvat v rozsahu 240 mm, sklopná jsou navíc nejen zadní, ale i přední místa k sezení, čímž může v případě nutnosti vzniknout i provizorní „postel“. Vzhled palubní desky se opět liší podle zvolené varianty – standardní Style má hned čtyři různé dekory, možnost dvoubarevného provedení palubní desky a uzavřenou schránku před spolujezdcem, Activa je v tomto ohledu o něco odvážnější, když mezi čtyřmi dekoračními lištami nabízí modrou i oranžovou, jeho palubní deska je černá a před spolujezdcem je otevřená polička, no a Sport nabídne černočervené nebo bíločerné provedení. Nejvýraznějším prvkem všech tří modelů je „čnějící“ příplatkový displej multimediálního systému, díky němuž je zbytek středové konzole až pozoruhodně uklizený. Čalounění látkou, kůží nebo kombinací látky a semiše může být jedno- i dvoubarevné, Cast Activa má pro odlišení jiný vzor.

Mohlo by vás zajímat:  Kia v roce 2016 uvede kupé GT

K pohonu slouží zážehový tříválec o objemu 0.66 litru v atmosférické i přeplňované verzi. Klasika má 52 koní při 6800 ot./min a 60 Nm při 6200 ot./min, specifikace s turbodmychadlem disponuje 64 koňmi při 6400 ot./min a 92 Nm při 3200 ot./min. Sílu obou motorů přenáší na kola bezestupňový automat CVT, volit se dá mezi pohonem jedné nebo obou náprav. V případě Daihatsu Cast Activa se čtyřkolkou je navíc součástí pohonu systém Grip Support Control, zlepšující trakci na nezpevněném povrchu, a asistent pro sjíždění z kopce.

Jednotlivé výbavové linie značí Daihatsu jako X, X „SA II“, G „SA II“ a G Turbo „SA II“, přičemž nejlevnější Cast Style i Cast Activa s atmosférickým tříválcem a pohonem jedné nápravy přijdou na 1 220 400 jenů (cca 243 000 korun). Nejlevnější Style s pohonem obou náprav stojí 1 344 600 jenů (cca 268 000 korun), Activa ve čtyřkolce s přeplňovaným motorem pak vychází na 1 647 000 jenů (cca 328 000 korun).

Zdroj: Daihatsu