Daihatsu představuje třetí generaci modelu Tanto

Daihatsu se dlouhou dobu přetahuje se Suzuki o post nejpopulárnější značky mezi automobily třídy kei. V posledních letech pak mezi tyto dva soky přibyla také Honda, takže Daihatsu musí jednat – proto si můžeme představit třetí generaci modelu Tanto

Ta je ve všech směrech lepší a dospělejší než ta předchozí. Vzhledově jsou k dispozici dvě linie – klasická a sportovnější Custom. Oba modely od sebe poznáte bezpečně, protože Custom nabízí jinou masku chladiče, LED diody v předních i zadních světlech, střešní spoiler a větší kola. Pokud bychom chtěli porovnat nové a staré Tanto, zjistíme, že se nejvíce změn událo v přední části. 

Daihatsu však zapracovalo především na interiéru. Možná největší mezigenerační změnou je použití bočních posuvných dveří a absence sloupku B – něco podobného nabízí také Ford B-Max. Díky tomu se do auta mnohem lépe nastupuje. Oproti minulé generaci je v novém Tantu i více místa – nad hlavou zadních cestujících přibylo 12 cm, vpředu mají pasažéři o 2 cm více místa. Po sklopení zadní lavice, kterou lze navíc posouvat v rozsahu 240 mm, vznikne poprvé v historii modelu zcela rovná plocha. Tu lze dále rozšířit sklopením nebo posunutím sedadla spolujezdce. 

Design kabiny je netradiční s budíky uprostřed středové konzole. Ta může být alternativně vybavena navigací, standardně pak na ní najdeme ovládání automatické klimatizace a rádia. Novinkou je též osmipalcová výklopná obrazovka pro cestující na zadních sedadlech. 

O pohon se stará zážehová jednotka 0.6, která je nabízena v atmosférické i přeplňované podobě. O přenos výkonu na přední nebo všechna kola se stará výhradně automat CVT. Základní cena Tanta je 1 170 000 jenů (cca 226 000 Kč), Tanto Custom startuje na 1 470 000 jenech (cca 285 000 Kč). 

Mohlo by vás zajímat:  Osm novinek od Daihatsu

Zdroj: Daihatsu