Dieselgate v Austrálii: Volkswagen musí platit 127 milionů dolarů

Aféra Dieselgate, kterou se označují podvody koncernových aut Volkswagen při měření emisí, je spojena s řadou soudních procesů. Zákazníci v Austrálii hlásí, že svůj boj vyhráli a tamní zastoupení Volkswagenu musí platit. A to částku která není nijak malá. Dohromady náklady na odškodnění dosáhnout částky 127 milionů dolarů.

Dosažení vyhovující dohody

Stejně jako v celé řadě jiných zemí, i v rámci Austrálie byly podány hromadné žaloby proti místnímu zastoupení koncernu Volkswagen. Majitelé vozidel Volkswagen, Audi a Škoda, ve kterých je umístěný problémový vznětový motor s označením EA189 se domáhali kompenzací za to, že jezdí ve voze který nesplňuje to, co automobilka deklarovala. Nyní je boj majitelů dotčených aut u konce. Obě strany hlásí dosažení oboustranně přijatelné dohody, kterou ještě musí posvětit Federální soud Austrálie. Zde se však neočekávají jakékoliv obstrukce.

Volkswagen musí zaplatit zhruba 127 000 000 dolarů

Jaká je suma, na které se žalovaná a žalující strana dohodli? Jde o odškodnění ve výši zhruba 1 400 dolarů za každé auto, které mělo modifikovaný software tak, aby emise během měření byly podstatně nižší, než během provozu. Celkové náklady Volkswagenu tak budou ve výši okolo 127 milionů dolarů. Celkem došlo k dohodě v rámci 5 samostatných soudních sporů, které se proti společnosti vedly.

První platby by měly zákazníkům chodit již začátkem roku 2020. Tedy za pár měsíců. Přesný termín bude znám až po rozhodnutí Federálního soudu, který také posvětí harmonogram, podle kterého budou jednotliví zákazníci vozidel Volkswagen, Audi a Škoda postupně odškodňováni.

Problém se týká obrovského množství vozidel

Právě široká škála australských vozidel ukazuje, že aféra Dieselgate má opravdu obrovské rozměry a že se muselo jednat o promyšlený podvod, nikoliv jenom klasickou chybu, o které koncern mluvil ve chvíli, kdy byly dané machinace odhaleny. Pokud si uděláme přehled všech aut, jejichž majitelé se mohou v Austrálii dočkat odškodnění, jde o tyto vozy:

  • VW Amarok 2.0L – 2011 až 2012
  • VW Caddy 1.6L a 2.0L – 2010 až 2015
  • VW Eos 2.0L – 2009 až 2014
  • VW Golf 1.6L a 2.0L – 2009 až 2013
  • VW Jetta 1.6L a 2.0L – 2009 až 2015
  • VW Passat 2.0L – 2008 až 2015
  • VW Passat CC 2.0L – 2008 až 2012
  • VW Polo 1.6L – 2009 až 2014
  • VW Tiguan 2.0L – 2008 až 2015
  • VW CC 2.0L – 2011 až 2015
  • Škoda Octavia – 2008 až 2016
  • Škoda Yeti – 2012 až 2016
  • Škoda Superb – 2009 až 2015
  • Audi A1 – 2010 až 2015
  • Audi A3 2.0L – 2011 až 2013
  • Audi A3 1.6L – 2009 až 2013
  • Audi A4 – 2008 až 2015
  • Audi A5 – 2012 až 2016
  • Audi A6 – 2009 až 2015
  • Audi Q3 – 2012 až 2014
  • Audi Q5 – 2009 až 2016
  • Audi TT – 2006 až 2014

K úplnému uzavření aféry Dieselgate ještě nedošlo

I když to vypadá, že domluva na odškodnění aféru Dieselgate v Austrálii definitivně uzavře, není tomu tak. Nutno připomenout, že je proti tamnímu zastoupení vedena ještě jedna žaloba, za kterou stojí Australian Competition and Consumer Commission. Teprve až dojde k vyřešení i tohoto případu, si bude koncern moci skutečně oddychnout – tedy zatím jenom v rámci Austrálie.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Toyota plánuje nové varianty modelu GT86