Do Ženevy míří také nový Citroën C1

Po Peugeotu 108 se v plné kráse odhalilo i druhé z kolínských trojčat – Citroën C1. Oproti Peugeotu však nevypadá jako nabouraná 308 a nabízí velmi neotřelý design, navazující na novou C4 Picasso nebo C4 Cactus.

Tak nějak jsme se v redakci shodli, že zepředu vypadá nová C1 jako naštvaný buldoček těsně před útokem. Můžou za to především světla, skládající se ze dvou segmentů – úzkého pásu světel, který odkazuje na C4 Picasso, a oválných reflektorů. Nárazník je navíc vybaven LED diodami pro denní svícení, takže osvětlení vozovky bude víc než slušné. Zadní část nabízí podobně jako odcházející model páté dveře ve formě výklopného okna. Stejně jako u Peugeotu 108 bude mít i C1 na výběr z tří- a pětidvéřové karosérie a dvou typů střechy – klasické plechové a stahovací látkové u verze Airscape (rozměry 800 mm x 760 mm). 

Mohlo by vás zajímat:  Modernizovaná Kia Stinger 3,3l V6 T-GDi míří do Evropy

Široká bude po vzoru Fiatu 500 možnost individualizace. Citroën nabízí 8 laků karosérie (černou Caldéra, šedou Gallium, šedou Carlinite, olivovou Brown, modrou Smalt Blue, červenou Scarlet, Sunrise Red a bílou Lipizan) v kombinaci s dvěma odstíny plechovétřemi odstíny (červení Sunrise, černá a šedá) plátěné střechy. Kryty kol budou mít rozměr 14 a 15 palců, litá kola pak budou patnáctipalcová. Interiér, který na fotkách zatím nenajdeme, bude také velmi barevný – dveřní panely budou míst stejnou barvu jako karosérie a ovládání sedmipalcového multimediálního systému Touch Driver Interface, lišty větráků a hlavice řadicí páky budou mít také odlišnou barevnou úpravu.

Mohlo by vás zajímat:  BMW modernizovalo celou řadu 5

Platformu i všechny rozměry sdílí C1 se 108 – znamená to délku 3460 mm, šířku 1620 mm a výšku 1450 mm. Do zavazadlového prostoru se v základní konfiguraci vejde 196 litrů zavazadel, po sklopení sedadel vzroste objem na 780 litrů. Díky hmotnosti 840 kg a poloměru otáčení 4,8 m nabízí Citroën velmi dobrou manévrovatelnost v městském provozu.

Pod kapotou se objeví dva zážehové tříválce – litrová jednotka e-VTi 68 Airdream o výkonu 68 koní je původem od Toyoty a v nabídce je jak s pětistupňovým manuálem, tak i pilotovanou převodovkou ETG. Silnější dvanáctistovka VTi 82 má výkon 82 koní, točivý moment 118 Nm a v průměru si řekne o 4,3 l/100 km. Emise CO2 jsou těsně pod 100 g/km, zrychlení proběhne za 11 sekund.

Mohlo by vás zajímat:  Zbrusu nová Kia Sportage: průkopnické SUV navržené a vyvinuté pro Evropu je první takové auto v 28leté historii

Zdroj: Citroën