Dobře si na to posviťte. Světlomety jako nové díky žiletce

Stárnutí některých součástek auta si řidiči uvědomují velmi dobře, protože si jich snadno všimnou. Třeba prokluzování spojky, zhoršující se stav brzdných destiček a podobně. Ale auto stárne jako celek a časem se opotřebují i díly, u kterých byste to příliš nečekali. Mluvíme například o sklech světlometů, a to předních i zadních včetně blinkrů. Na jejich stárnutí se podepisují zejména:

  • UV záření, které zhoršuje fyzikální vlastnosti polykarbonátového skla, z něhož se dnes skla světlometů obvykle vyrábějí, a degraduje jej,
  • mechanické poškození a škrábance od kamínků,
  • ptačí trus, posypová sůl či jiná chemie a další agresivní nečistoty.
Zdroj obrázku: pixabay.com

Nebezpečná jízda

Pokud je sklo světlometu v opravdu špatném stavu, propouští jen část světla vydávaného vašimi žárovkami bez ohledu na to, jakého druhu jsou. Hladké sklo světlometů pak světlo propouští rovnoměrně a přímo vpřed, respektive tak, jak si konstruktéři vozu přejí, zatímco poškrábané a poškozené sklo pochopitelně způsobuje odrazy světelných paprsků. Pokud s takovými světly vyrážíte na silnici, riskujete.

Jak sklo opravit

Sklo světlometu je pochopitelně možné celé vyměnit za nové. Takové řešení je sice elegantní a máte jistotu, že budete mít zase na pár let po starostech, ale řadu řidičů od takového kroku odradí relativně vysoká cena. Zejména pokud mají méně obvyklá auta, na která nejsou tyto náhradní díly hned dostupné a musí se objednávat. Nehledě na cenu práce takové výměny, pokud sklo neměníte svépomocí.

Zdroj obrázku: pixabay.com

Dobrou zprávou nicméně je, že polykarbonátové sklo snadno ošetříte pomocí obyčejné žiletky. Není to nijak příjemná práce a bude to od vás chtít trošku cviku, ale odměnou vám bude sklo světlometu, které vypadá jako nové. Podobné ošetření skla byste měli provádět alespoň jednou ročně, nejlépe před zimou.

Komentáře