Dodge představil nejschopnější variantu Viperu

Ultimativní Viper ACR přijel poprvé v roce 1999, je to však jeho druhá generace, která dodnes s časem 7:12,13 sekundy drží mezi sériovými auty třetí nejlepší čas na Severní smyčce Nürburgringu. Nyní přichází Dodge s Viperem ACR třetí generace a podle šéfa automobilky jde o historicky nejrychlejší okruhový Viper s povolením pro běžné silnice.

8.4litrový desetiválec pod kapotou o výkonu 653 koní s točivým momentem 813 Nm je přitom úplně stejný jako ten v běžném Viperu. Beze změn zůstala rovněž šestistupňová manuální převodovka, posílající celou sílu na zadní nápravu. První změny přicházejí spolu s 19palcovými litými koly, obutými do nízkoprofilových pneumatik Kumho Ecsta V720 o rozměru 295/25 vpředu a 355/30 vzadu, které byly vyvinuty speciálně pro tento model. Novinkou jsou karbon-keramické brzdy Brembo Matrix s dvoudílnými kotouči o průměru 390 mm vpředu a 360 mm vzadu. Specifické nastavení má rovněž ABS a ESC.

Mohlo by vás zajímat:  Radical RXC - Okruhový speciál pro silniční použití

Kompletně přepracováno bylo výfukové potrubí, to stejné se dá říct také o podvozku, stavitelném v rozsahu 76 mm, s tlumiči Bilstein a tužšími pružinami. Díky těmto úpravám dokáže Viper ACR v zatáčkách vstřebat přetížení až 1,5 g. Pro fajnšmekry je určený balíček Extrem Aero, který je už podle názvu zaměřený především na úpravu aerodynamiky. Tu vylepšuje pomocí 1876 mm širokého dvoudílného stavitelného zadního křídla, karbonového difuzoru, speciální kapoty se stavitelnými lamelami nebo odnímatelnými karbonovými díly předního splitteru. Automobilka uvádí, že při rychlosti 285 km/h generuje Viper přítlak téměř 1 tunu! A to je nejvyšší hodnota ze všech sériově vyráběných automobilů. 

Mohlo by vás zajímat:  Mitsuoka končí s výrobou svého nejslavnějšího modelu

Konstruktéři se můžou rovněž pochlubit ideálním rozložením hmotnosti v poměru 50:50, na němž mají podíl také odlehčené koberečky v interiéru, audiosystém s pouhými třemi reproduktory nebo manuálně stavitelná sedadla. Nový je tříramenný volant s věncem z alcantary a širokým bílým nebo červeným pruhem. Alcantarou je potažena také kaplička přístrojů nebo vnitřní část anatomických sedadel. Zákazník si bude moci vybrat mezi stříbrným a červeným prošíváním, vždy se však dostane na unikátní plaketu s logem modelu. 

Prodej Viperu ACR se rozběhne ve třetím čtvrtletí letošního roku a zájemce bude mimo jiné moci sáhnout po verzi z individualizačního programu 1 of 1. Ten zaručuje, že nikde na světě nenajdete dva shodné kusy. 

Mohlo by vás zajímat:  Videa s Jaguarem F-type R

Zdroj: Dodge