Dodge ukázal modernizovaný Challenger SRT

Měsíc po premiéře modernizovaného Challengeru v klasických variantách se na modernizaci podívali také inženýři divize SRT. Výsledek? Vyšší výkon atmosférického osmiválce a především verze Hellcat!

V uvozovkách klasický Challenger SRT se od nového modelového roku pyšní atmosferickým osmiválcem 6.2 HEMI, který má výkon vyšší o 15 koní a točivý momente narostl o 6 Nm. Výsledkem je 491 koní a 643 Nm. Na zadní kola výkon přenáší šestistupňový manuál nebo, poprvé v historii modelu, osmistupňový automat TorqueFlite.

Po vzhledové stránce dostalo klasické SRT hliníkovou kapotu s nasávacím otvorem, nová přední světla a jiný zadní spoiler. Zadní světla jsou podobně jako u klasického Challengeru vybavena LED diodami a americky svalovec jezdí na dvacetipalcových kolech. Interiér rovněž vychází z modernizovaného modelu, když dostal 8,4palcový multimediální systém Uconnect, sportovní sedadla a nové dekory.

Mohlo by vás zajímat:  Osm novinek od Daihatsu

O stupínek výše je v hierarchii modelů SRT verze Hellcat s 6.2litrovým osmiválcem HEMI, který je navíc vybaven kompresorem. Výsledkem je výkon vyšší než 600 koní, což je nejvíc, co kdy produkoval sériově vyráběný osmiválec koncernu Chrysler. O přenos výkonu se opět stará šestistupňový manuál či osmistupňový automat. Mimo to má Hellcat rovněž přední splitter, větší zadní spoiler a sání vzduchu s označením Air Catcher. Dvacetipalcová kola jsou oproti standardnímu modelu lehčí, mají pneumatiky Pirelli P Zero Nero a za nimi se ukrývají brzdy Brembo s průměrem kotouče 390 mm a šesti pístky.

Mohlo by vás zajímat:  Vozy Mazda jsou nově v nabídce v elegantní edici Homura

Oba Challengery SRT dostanou systém Drive Modes, který dle zvolení jednoho ze tří přednastavených režimů (Sport, Track, Default) upraví nastavení řízení (pouze u klasického SRT), trakce, převodovky, podvozku, pádel řazení (u verze s automatem) i dávkování výkonu. Čtvrtým módem je Custom, kde si řidič tyto hodnoty přizpůsobuje sám. Oba modely rovněž dostaly upravené ABS, ESC a kontrolu trakce.

Zajímavý je ještě jeden režim, který si Dodge připravil a který označuje slovíčkem Valet. Po jeho aktivování se sníží výkon motoru i jeho točivý moment, převodovka přeřazuje dříve než normálně, u automatu nejde řadit pádly pod volantem, zablokovaný je Drive Modes i Launch Control, řízení, trakce i podvozek se přenastaví do režimu Street a kontrola stability je v plném režimu.

Mohlo by vás zajímat:  Kia GT4 Stinger - Render otevřené verze

##challenger_hellcat##

Zdroj: Dodge