Dostane Toyota GT 86 i KERS?

Přestože se o nové Toyotě GT 86 hovořilo při příchodu na světové trhy jako o kompaktní a především hravé zadokolce se šestistupňovým manuálem za rozumnou cenu s výkonem 200 koní, která má zaručit neopakovatelné zážitky za volantem při udržitelných nákladech na provoz, již od počátku výroby bylo všem jasné, že se záhy začnou objevovat první informace o mnohem silnějších variantách.

Jenže kudy povede ta správná cesta? Jednou z mnoha variant je osazení stávající pohonné jednotky turbodmychadlem, které by zvýšilo výkon až na 224 kW (rovných 300 koní), po vzoru sesterského modelu z dílen Subaru. Samotná divize TRD (Toyota Racing Development) pak připravuje tuningový balíček s kompresorem, díky čemuž by měl výkon vzrůst na stejných 300 koní jako v případě Subaru. Jsou i jiné možnosti?

Jsou. Podle slov šéfinženýra Tetsuya Tada tkví budoucnost této sportovní Toyoty ve spojení s hybridním systémem, který by byl v tomto případě reprezentován technologií podobné systému KERS známému ze závodů Formule 1. Toyota má navíc v tomto ohledu již zkušenosti získané díky prototypu TS030, který se letos představil v Le Mans. Otázkou však zůstává, zda by byl model vybaven těžkými bateriemi, do kterých by se ukládala získaná energie nebo lehčími kondenzátory za nepoměrně vyšší cenu.  

A malé zamyšlení na závěr. Nebylo všem motoristickým fanouškům líp v dobách, kdy automobilky nebyly svázané všemi možnými ekonařízeními, které mají za úkol snížit průměr vyprodukovaných nežádoucích emisí? Žádné turbo nebo složité hybridní systémy. Světu vládly poctivé atmosférické motory o libovolném objemu, které měly jediný úkol. Přinášet radost..