Dříve směšné, dnes se stoupající hodnotou. O jakých vozech je řeč? – Představení druhé várky

V první polovině našeho článku jsme vám představili řadu vozidel, kterým se ještě nedávno veřejnost spíše smála. Dnes se však ukazuje, že nemusí patřit jenom na vrakoviště. Jejich pořizovací ceny jsou v desítkách tisících a dá se očekávat, že budou postupem času stále zajímavě stoupat. Nyní budeme v našem představení pokračovat. Nutno říci že tato část už se nebude týkat jenom vozů, které patřily hlavně na východ, ale zamíříme také na západ.

Lehce musíme upravit také náš nadpis, jelikož když se na řadu modelů z našeho výčtu jasně podíváte, bude vám celkem jasné, že se rozhodně nejedná o vozy, které jsou vždy směšné. I když u některých tomu stále mohlo být. Hlavně pro různé domácí úpravy amatérů, nebo také pro to, co které auto symbolizovalo a kdo s ním hlavně jezdil. Výčet jednotlivých možností je stále celkem bohatý a tak nebudeme zdržovat a jdeme na něj.

Škoda Rapid

Nemáme samozřejmě na mysli současnou verzi, která je stále v prodeji a ve výrobě. My se na vůz Škoda Rapid podíváme do minulosti. Konkrétně je to na model, který se začal vyrábět v roce 1984 a jeho produkce skončila v roce 1990. Nutno říci, že zatímco Škoda 120 patřila do segmentu klasických rodinných a praktických automobilů, tak model Škoda Rapid byl uřčený hlavně zájemcům o sportovní automobil. Je jasné, že v dnešních měřítcích by se jednalo spíše o auto, které by bylo hodné úsměvu. Ve své době se ale objevovaly i přezdívky, jako třeba Porsche Východu. Unikátem tohoto vozu byl hlavně samotný motor, který byl umístěný nad zadní nápravou. Ta byla také samotným motorem poháněna. Tyto unikáty znamenaly to, že se jeden čas stalo auto i nedostatkovým zbožím. Dnes jich najdeme poměrně dost, ale nutno říci, že některé nejsou v úplně zachovalém stavu a na jiných se zase podepsaly tuningové úpravy. Kdo by měl o daný vůz zájem, začíná jeho cena na částce 120 000 Kč. A jak se má vyvíjet v budoucnu? U původních a zachovalých modelů by měla stoupat, a to i na hodnotu dvojnásobnou.

Mohlo by vás zajímat:  Tak které to bude? Už jste se seznámili s finalisty Auto roku 2019

Chevrolet Corvette C3

Těžko by se hledala slavnější americká automobilka, než je právě Chevrolet. A jenom těžko by se hledal známější a také ikoničtější sportovní vůz, než je právě Corvette. Není proto divu, že zájem o něho byl a pořád je poměrně velký. My se zaměříme na model Chevrolet Corvette C3, který je charakteristický hlavně tím, že á naprosto úchvatný aerodynamický design. Ten ale není vše, jelikož opomenout nelze ani motorizaci V8. To je kombinace, která uchvátí každého milovníka aut. Toto konkrétní se vyrábělo od roku 1968 až do roku 1982. A od toho se také odvíjí pořizovací cena. Pokud jde o vozy novější, je třeba počítat s tím, že částky startují na sumě okolo 300 000 Kč. U těch starších je to částka i okolo 600 tisíc korun českých. A co se očekává v souvislosti s tímto vozem do budoucna? Bude to samozřejmě podstatný nárůst hodnoty. Pokud jde o model mladší, tak zhruba o jeho třetinu. Pokud se však jedná o model starší, typický svými chromovými nárazníky, tak zde může jeho hodnota vzrůst klidně i na dvojnásobek částky.

Tatra 2-603 II

Tento vůz si nepořídil jenom tak každý. Jednalo se o typické auto komunistické smetánky. Kdo v dané době v naší zemi něco znamenal, ten se většinou vozil právě ve voze, kterým byla Tatra 2-603 II. Ta byla charakteristická jako luxusní sedan. Nabízela nejenom unikátní design s typickými předními světly. Byla spojena také s tím, že nabídla opravdu velmi dobrý motor. A tím byla 2,5 litrová V8, která byla chlazená vzduchem. Už v minulosti se jednalo pro mnoho lidí o doslova cenově nedostupný automobil. A to se podepisuje i na ceně současné. Ta se pohybuje na částce okolo 700 tisíc korun. Očekávané zhodnocení je však celkem zajímavé, a to zhruba o polovinu, během následujících několika let.

Mohlo by vás zajímat:  Zatajených havárií se lidé obávají víc než stočeného tachometru

Ferrari Testarossa

Tady už je jasné, že se nejedná o nic běžného. Automobilka Ferrari nikdy nepatřila k těm, které by vyráběly běžné automobilky. A to potvrdila i modelem Ferrari Testarossa, který lze charakterizovat jako dvoumístné kupé. Jeho výroba započala v roce 1984 a skončila v roce 1991. V dané době se pochopitelně jednalo o vlajkovou loď automobilky a kdo měl rád značku a kdo měl peníze, tou vůz da rozhodně neměl chybět. A to nejenom kvůli sbírce, ale také pro možnost na tu dobu unikátního svezení. To můžete posoudit i vy sami. Stačí se jenom podívat pod kapotu, kde je motor V12, který má objem 4,9 litru. Vzhledem k výkonu nebyl problém zvládnout rychlost 315 kilometrů v hodině, což bylo na tu dobu také něco neuvěřitelného. A komu je to málo, pochopitelně nechybí skvostný design Pininfarina. A jak je na tom vůz z hlediska pořizovací ceny nyní? Moc exemplářů k prodeji není, vlivem čehož se hodnota vyšplhala zhruba na 2,5 milionu korun. Očekává se však, za pár let opět stoupne, a to zhruba o 500 tisíc.

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora