Druhá generace Chevroletu Volt přináší významná zlepšení

První generace Chevroletu Volt možná zaujala pohonem, design exteriéru i interiéru však byl často kritizován. Generace druhá přichází nejen s atraktivnějším vzhledem, ale i lepším pohonným ústrojím.

Ačkoliv samotný Chevrolet označuje Volt jako elektromobil s benzínovým prodlužovačem dojezdu, prakticky se jedná o plug-in hybrid, protože benzínový motor dokáže spolupracovat s elektromotorem či při spotřebě asi 5,73 l/100 km pohánět auto sám. V suché řeči čísel má 1.5litrový benzínový čtyřválec 102 koní a elektromotor 151 koní a 398 Nm, díky lithium-iontovým bateriím o kapacitě 18,4 kWh dokáže pětidvéřový liftback bezemisně ujet až 80 km (celkově pak až 676 km). Baterie se z 240voltové zásuvky nabijí za 4,5 hodiny a ze 120voltové zásuvky za 13 hodin, celkově je pak pohonné ústrojí o 45 kg lehčí než u předchůdce. Zajímavá je dynamika Voltu, který na 48 km/h dokáže zrychlit za 2,6 sekundy a na 96 km/h za 8,4 sekundy.

Mohlo by vás zajímat:  Úsporný Golf Variant TGI BlueMotion se představil na IAA 2013

Jak už bylo naznačeno v úvodu, design se oproti minulé generaci posunul do zcela jiných vod. Především z profilu může Volt vzdáleně připomenout moderní čtyřdveřová kupé, kterým se podobají i zadní světla s novou optikou i skladbou. Méně povedená je přední část s podivně zaslepenou maskou chladiče a LED diodami pro denní svícení. Podobně jako u předchůdce nechybí unikátní kola o rozměru 17 palců s celoročními pneumatikami Michelin Energy Saver.

Na zadní sedadla se nově při troše štěstí nasoukají hned tři cestující, protože Volt je homologovaný jako pětimístný. Pracoviště řidiče prošlo doslova revolucí a nabízí tvary zcela srovnatelné s kterýmkoliv konvenčním modelem značky. Přístrojový panel je tvořen osmipalcovým displejem, stejně velký displej pak zajišťuje také výstupu multimediálního systém MyLink. Bezpečnostní výbava zahrnuje deset airbagů a parkovací kameru, v příplatkové výbavě se objevuje sledování mrtvého úhlu, hlídání dopravy za vozidlem, signalizace opuštění vybraného jízdního pruhu, automatické brzdění, upozornění na hrozící čelní nehodu či poloautomatický parkovací asistent.

Mohlo by vás zajímat:  Evropská unie opět ovlivní automobilový trh. Jakými pravidly?

Zdroj: Chevrolet