Druhá generace čtyřdveřového Smartu na to jde jinak

Jen jedinkrát v historii měl Smart víc než dvě sedadla. To když v roce 2004 přišla první generace modelu ForFour, která technicky vycházela z Mitsubishi Colt. Co si budeme nalhávat, komerční úspěch větší Smart nezaznamenal a tak se po něm na dlouhých osm let slehla zem. Nyní je však ForFour, i s technikou Renaultu Twingo, zpátky a bude chtít zaujmout především stylovým designem.

Druhý ForFour je oproti předchůdci o něco menší (díky platformě Renaultu Twingo), když na délku měří pouze 3,49 metru, na šířku 1,66 metru, na výšku 1,55 metru a jezdí na rozvoru 2494 mm. Oproti ForTwo je ForFour samozřejmě praktičtější, když nabízí základní objem zavazadelníku 185 litrů (po střechu 255 litrů) a po sklopení zadních sedadel 730 litrů (po střechu až 975 litrů). Kromě většího objemu získáte po sklopení zadních sedadel plochu o rozměrech 1285 x 996 mm a při sklopeném sedadle spolujezdce můžete převážet předměty o délce až 2,22 metru. Poloměr otáčení je 8,65 metru.

Pokud jde o design, je ForFour prakticky pouze prodlouženou verzí modelu ForTwo s pěticí dveří. Podobně jako u kolínských trojčat, i Smart může být vybaven látkovým stahovacím dílem střechy a tím minimálně vytvořit dojem kabrioletu. Ani zde nechybí bezpečnostní rám Tridion, opět v kontrastním odstínu ke karosérii (celkem až 40 barev). Přední světla jsou standardně vybavena LED diodami pro denní svícení a podobně jako menší model má i ForFour nové logo automobilky. Jedinou mouchou tak zůstávají pouze výklopná zadní boční okna, naopak výhodou jsou dveře, otevírající se pod úhlem téměř 90 stupňů.

Interiér podobně jako karosérie disponuje mnoha panely, jejichž barvu lze přizpůsobit vkusu zákazníka a také barvě karosérie. Dominantní je přístrojový panel, tvořený 3,5palcovým barevným displejem a analogovým rychloměrem. Druhý displej se nachází na středovém panelu, ten však patří rádiu či ve vyšších výbavách navigaci. Za příplatek je k dispozici multifunkční volant, přes který může být ovládáno rádio nebo navigace, nebo vůbec poprvé také audio JBL se zesilovačem o výkonu 320 W a dvanácti reproduktory.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Enyaq Coupé iV: Elektromobilita v nejelegantnější podobě, se stálým důrazem na maximální praktičnost

Díky rozšíření rozchodu kol o 100 mm došlo nejen k posunutí kol víc do rohů automobilu, ale rovněž ke zlepšení agility a jízdních vlastností. Přední náprava využívá zavěšení MacPherson, vzadu najdeme novou nápravu De-Dion, která poskytuje dostatek komfortu posádce automobilu. Řízení používá systém Direct-Steer s variabilním převodem a elektrickým posilovačem řízení pro větší požitek z jízdy. Za příplatek je k dispozici sportovní podvozek, který je nižší a tužší. Na výrobu karosérie bylo použito větší množství vysokopevnostní oceli a zlepšeny byly rovněž deformační zóny. V základní bezpečnostní výbavě nechybí ESP či systém Crosswind Assist, chránící před převrácením.

Pod kapotou najdeme, díky technické příbuznosti s Renaultem Twingo, atmosférický litrový tříválec o výkonu 71 koní s točivým momentem 91 Nm nebo turbem dopovaný tříválec o objemu 0.9 litru s výkonem 90 koní a točivým momentem 135 Nm. V budoucnu se dočkáme také základního benzínového motoru o výkonu 60 koní. Motor je samozřejmě uložen vzadu a poháněna jsou zadní kola přes pětistupňový manuál nebo šestistupňový dvouspojkový automat.

Výbava bude od začátku rozdělena do stupňů Passion, Prime a Proxy, přičemž po omezenou dobu bude k dispozici speciální Edition #1, která nabídne několik designových prvků jako například bezpečnostní rám v oranžovém odstínu Lava v kombinaci s šedou karosérií. Cena nemá přesáhnout 11 600 euro (cca 320 000 Kč).

##smart_forfour##

Zdroj: Smart