DS přichází s faceliftem hatchbacku 4

Pět let vydržel Citroën DS4 na trhu bez výraznější změny vzhledu. Před rokem se však luxusní divize DS v hierarchii koncernu PSA osamostatnila, modernizace stávajících modelových řad za účelem odstřihnutí se od dvojitého šípu tak byla nevyhnutelná. Nejmenší DS 3 si ještě zachovala původní masku chladiče, letos na jaře omlazený liftback DS 5 však již přišel s přední částí „DS Wings“. Tu dostane i DS 4, navíc se ve Frankfurtu ukáže také volnočasové provedení Crossback.

Když už byla řeč o faceliftované DS 5, tak té hatchback nižší střední třídy, alespoň v přední části, jako by z oka vypadl. Ona zmiňovaná maska DS Wings je orámována chromem, což jí vizuálně propojuje s novými hlavními světlomety LED Vision. Ty tvoří tři LEDkové a jeden xenonový modul, z diod jsou zhotoveny rovněž ukazatele změny směru jízdy. Celkově vpředu napočítáme 84 LED diod. Spíše decentní změnou je chromovaná linka okolo zatmavených bočních oken. Standardní hatchback bude k dispozici v celkem 38 barevných kombinacích včetně dvoutónového lakování. To kombinuje čtyři různé barvy střechy, zrcátek, zadního spoileru a krytů kol s devíti laky karosérie včetně tří nových odstínů – oranžové Tourmaline, šedé Artense a šedé Platinum. Novinkou v nabídce je provedení Crossback s plastovými lemy blatníků, černými elementy v předním nárazníku, střešním spoilerem a kryty zrcátek, stříbrnými střešními ližinami a především o 30 mm větší světlou výškou. Pro oba modely je určeno nové panoramatické střešní okno.

Středová konzole se díky instalaci sedmipalcového dotykového displeje multimediálního systému, který vůbec poprvé v koncernu PSA „umí“ rozhraní Apple CarPlay (vedle něj také Aneroid Auto a Mirror Screen), zbavila 12 tlačítek. Součástí výbavy bude rovněž balíček DS Connect Box, fungující na základě GPS modulu a SMS karty, zabudované na palubě vozu. Služba seskupuje pakety SOS & Assistance, Monitoring, Mapping a Tracking. Poprvé bude DS 4 dostupná s couvací kamerou, bezklíčkovým odemykáním a startováním a hlídáním mrtvého úhlu.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Citroën C4 1,6 HDi Exclusive - Překvapivě solidní

Základní motorizací je přeplňovaný tříválec PureTech o výkonu 130 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 230 Nm od 1750 ot./min, který si s manuální šestistupňovou převodovkou řekne průměrně o 4,9 l/100 km. Benzín spalují také dva přeplňované čtyřválce THP – slabší se šestistupňovým automatem EAT6 (průměrná spotřeba 5,5 l/100 km) má 165 koní při 6000 ot./min a 240 Nm mezi 1400 – 4000 ot./min, silnější se šestistupňovým manuálem (průměrná spotřeba 5,9 l/100 km) má 210 koní při 6000 ot./min a 285 Nm mezi 1750 – 4000 ot./min. Naftovou větev zastupuje trojice motorů BlueHDi o výkonu 120, 150 nebo 180 koní. Nejslabší je s točivým momentem 300 Nm párován s manuálním (spotřeba 3,7 l/100 km) nebo automatickým šestikvaltem (spotřeba 3,8 l/100 km), prostřední s 370 Nm využívá výhradně manuální škříně (spotřeba 3,8 l/100 km) a nejsilnější s 400 Nm pro změnu pouze automatu (spotřeba 4,3 l/100 km). Obě nabízené varianty se dočkají systému Inteligent Traction Control. 

Zdroj: DS