Na co budeme v budoucnu jezdit? Elektřina, vodík, nebo snad řepka nebo dřevo? Variant je mnoho

Dnes je stále ještě klasikou a standardem to, že jezdíme na benzin, nebo naftu. Vzhledem k tomu, že zásoby ropy postupně klesají, a také vzhledem k tomu že to není úplně ekologické palivo, se hledají nové cesty. O jaký se mluví aktuálně? je to samozřejmě elektřina. Ta je v mnoha zemích velmi propagována a počet elektromobilů stoupá. …

Číst více

Česko se v podpoře elektromobilů má ještě čemu učit. Od koho?

V elektromobilech spatřuje mnoho automobilek budoucnost světového automobilového průmyslu. Automobilové společnosti tak přesouvají svou pozornost a výrobu právě jejich směrem a zájem začíná být i o majitele těchto vozů. Vzhledem k ekologičnosti elektrických vozidel si je různými způsoby snaží předcházet města po celém světě. Ve větším počtu elektrických vozů totiž vidí možnost, jak zlepšit stav jejich …

Číst více

Elektrický pohon u armádních speciálů? Realita

Elektrický pohon už zavádí každá významná automobilka. Nejinak je tomu u značky Otokar, která zavádí elektrický pohon u armádních speciálů. Pro základní vývoj poslouží moderní taktické vozidlo s označením Akrep II. Elektrický pohon u armádních speciálů je náročným úkolem, a tak se spojily dvě značky – Otokar a AxleTech. Značka Otokar Pokud o této značce slyšíte poprvé, …

Číst více

Nový Vauxhall Grandland X Hybrid4 je prvním PHEV této značky

Společnost Vauxhall odhalila svůj první plug-in hybridní model (tzv. „hybrid do zásuvky“), Grandland X Hybrid4, který bude vybaven benzínovým elektrickým pohonem o výkonu 296 koní. Parametry nového vozu Kompaktní SUV bude nyní nabízen se systémem PHEV vyvinutým společností PSA Group, který obsahuje: zážehový motor Puretech o výkonu 196 koní, motor je připojený …

Číst více

Jednotlivé města a státy se chtějí do budoucna rozloučit se spalovacími motory

Pokud jste vlastníkem starších spalovacích motorů, měli byste být na obzoru. Důvodem je totiž zákon jednotlivých států, které pomalu, ale jistě zakazují vjezd těchto vozů do určitých částí města. Kromě sousedních států se mimo jiné přidává také Amsterdam, který by chtěl omezit provoz starších automobilů se spalovacím motorem už od …

Číst více

Evropská unie opět ovlivní automobilový trh. Jakými pravidly?

Už 31.8.2018 byl cyklus měření spotřeby nahrazen za novou metodiku WLTP. S ní je spojena také nová homologace, která výrobcům aut značně znepříjemnila život. Dříve totiž stačilo projít testem provedení určité motorizace a certifikace platila s dopočítanými odchylkami i pro veškeré deriváty. V současné době ale je již potřeba prozkoumat přesný vliv každé jedné drobnosti. …

Číst více

Range Rover přichází s novým mild hybridem. V čem je unikátní?

Nový mild hybrid značky Range Rover má být lehký, úspornější, ale má poskytovat více síly. Tohoto dosáhla automobilka díky systému přeplňování – které využívá turbodmychadlo poháněné výfukovými plyny. Elektrický pohon zde slouží k roztáčení kompresoru. Díky tomuto systému dosahuje vůz vysokého točivého momentu i při nízkých otáčkách pohonné jednotky. Nové parametry Range …

Číst více

Hrozí pokles zisků většiny automobilek? Kdo a co za to může?

Většinu evropských automobilek čeká v blízké budoucnosti pravděpodobně drsná výzva. Za nesplnění emisních limitů, které se plánují v následujících letech zpřísnit, mohou automobilkám hrozit vysoké pokuty. Podle Financoval Times na to ovšem automobilový sektor není připraven. Snižování emisí u osobních vozů První snížení se bude týkat především osobních vozů. Do roku 2021 musejí …

Číst více

Je elektromobilita efektivní? Automobilky přiznávají, že musí vozy dotovat. Jak moc?

Vozy s elektrickým pohonem jsou sice poslední dobou mezi zákazníky stále oblíbenější, nicméně z hlediska ceny stále ještě nedokáží konkurovat automobilům se spalovacím motorem. Výjimkou není ani dlouho očekávaný model Volkswagenu Golf-e. Sama automobilka přiznala, že na každém vyrobeném Golfu-e tratí asi 3000 euro (78 000 Kč), výrobu totiž musí dotovat, nevyplatí se. „Dostupný“ …

Číst více