Jednotlivé města a státy se chtějí do budoucna rozloučit se spalovacími motory

Pokud jste vlastníkem starších spalovacích motorů, měli byste být na obzoru. Důvodem je totiž zákon jednotlivých států, které pomalu, ale jistě zakazují vjezd těchto vozů do určitých částí města. Kromě sousedních států se mimo jiné přidává také Amsterdam, který by chtěl omezit provoz starších automobilů se spalovacím motorem už od …

Číst více

Evropská unie opět ovlivní automobilový trh. Jakými pravidly?

Už 31.8.2018 byl cyklus měření spotřeby nahrazen za novou metodiku WLTP. S ní je spojena také nová homologace, která výrobcům aut značně znepříjemnila život. Dříve totiž stačilo projít testem provedení určité motorizace a certifikace platila s dopočítanými odchylkami i pro veškeré deriváty. V současné době ale je již potřeba prozkoumat přesný vliv každé jedné drobnosti. …

Číst více

Hrozí pokles zisků většiny automobilek? Kdo a co za to může?

Většinu evropských automobilek čeká v blízké budoucnosti pravděpodobně drsná výzva. Za nesplnění emisních limitů, které se plánují v následujících letech zpřísnit, mohou automobilkám hrozit vysoké pokuty. Podle Financoval Times na to ovšem automobilový sektor není připraven. Snižování emisí u osobních vozů První snížení se bude týkat především osobních vozů. Do roku 2021 musejí …

Číst více

Existuje tajná dohoda kvůli čistění emisí? Možná ano

Evropská unie se domnívá, že automobilky BMW, Volkswagen a Daimler spolu mohli uzavřít dohodu ohledně emisí. Podle této dohody měla být v letech 2006 až 2014 omezena konkurence při vývoji technologií pro čištění emisí u naftových a benzinových osobních automobilů. A to znamená porušení antimonopolního zákona, platného v rámci celé Evropské unie. Jaké jsou právní kroky? …

Číst více

EU je tu s dalšími normami. A jsou celkem tvrdé!

Mluvilo se o tom už dlouho. Evropská unie jednala o normách, které musí každé nově vyrobené auto splňovat. Jedná se o emisní normy, které mají vyjít vstříc ekologickému zaměření EU. Normy se týkají všech osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel. K 15.4.2019 došlo k oficiálnímu schválení těchto norem. Jaké jsou podmínky? Základní podmínky, kterým se mají …

Číst více

Automobilky mají fintu, jak oklamat emisní limity. Co dělají?

Automobilky, ale i jejich zákazníci vidí stále přísnější emisní limity jako velký problém. Není proto divu, že hledají cesty, jak je plnit – nebo obejít. Legální variantou je klasický downsizing, nové technologie, elektromotory, nebo třeba start-stop systémy. Nelegální finty, které známe například z aféry Dieselgate. A potom je tu ještě možnost číslo tři. …

Číst více

Noční můra jménem filtr pevných částic pod větší kontrolou

Už i u nás se majitelé aut musí být náročnějších kontrol příslušníky policie. Pokud totiž vlastníte automobil, který má mít již z výroby filtr pevných částic, může vás zastavit policie, a to především v Praze, a zkoumat, zda ho nemáte odmontovaný. Policie nemá přístroje Je sice hezké, že se takové kontroly konají, nicméně policie nemá potřebné …

Číst více

Praha chce kontrolovat filtry pevných částic u automobilů – nemá na to však techniku

Nové vedení města Prahy si vytyčilo za jeden z hlavních cílů zlepšení kvality ovzduší a s tím souvisí i automobily, které mají odmontovaný filtr pevných částic a pokutování jejich řidičů. Vzhledem k současné podobě je však opatření značně neúčinné a bezzubé, jak také ukázala poslední policejní akce, která proběhla v Praze a při které strážnici měli odchytávat podezřelá vozidla …

Číst více