Kolik se dá ujet na jeden litr paliva? Letošní rekord „běžných“ aut je necelých 430 kilometrů

Vzrušujícím finále soutěže o energeticky nejúspornější jízdu, jejímž absolutním vítězem se stal Green Team z univerzity v nizozemském Twente, byl zakončen festival „Make the Future Live“. Ten zahrnoval soutěž o největší počet kilometrů ujetých na ekvivalent jednoho litru paliva nebo 1 kWh elektrické energie (Shell Eco-marathon Mileage Challenge) a světový šampionát jezdců (Shell Eco-marathon Drivers’ …

Číst více

Mercedes svolává některá svá auta do servisů! Jaký je důvod? Jsou to emise. Bude tu další kauza?

Nové emisní limity trápí automobilky čím dál více. Mnohé z nich kvůli tomu musely překopat téměř celou svou výrobu a vrhly se na masivní výrobu elektromobilů. Některé dokonce vsadily na elektromobily úplně vše, aby se s přísnými emisními limity vypořádaly. Mercedes má v tomto směru ovšem trochu průšvih, neboť většina jeho automobilů má v sobě …

Číst více

Jednotlivé města a státy se chtějí do budoucna rozloučit se spalovacími motory

Pokud jste vlastníkem starších spalovacích motorů, měli byste být na obzoru. Důvodem je totiž zákon jednotlivých států, které pomalu, ale jistě zakazují vjezd těchto vozů do určitých částí města. Kromě sousedních států se mimo jiné přidává také Amsterdam, který by chtěl omezit provoz starších automobilů se spalovacím motorem už od …

Číst více

Evropská unie opět ovlivní automobilový trh. Jakými pravidly?

Už 31.8.2018 byl cyklus měření spotřeby nahrazen za novou metodiku WLTP. S ní je spojena také nová homologace, která výrobcům aut značně znepříjemnila život. Dříve totiž stačilo projít testem provedení určité motorizace a certifikace platila s dopočítanými odchylkami i pro veškeré deriváty. V současné době ale je již potřeba prozkoumat přesný vliv každé jedné drobnosti. …

Číst více

Hrozí pokles zisků většiny automobilek? Kdo a co za to může?

Většinu evropských automobilek čeká v blízké budoucnosti pravděpodobně drsná výzva. Za nesplnění emisních limitů, které se plánují v následujících letech zpřísnit, mohou automobilkám hrozit vysoké pokuty. Podle Financoval Times na to ovšem automobilový sektor není připraven. Snižování emisí u osobních vozů První snížení se bude týkat především osobních vozů. Do roku 2021 musejí …

Číst více

Existuje tajná dohoda kvůli čistění emisí? Možná ano

Evropská unie se domnívá, že automobilky BMW, Volkswagen a Daimler spolu mohli uzavřít dohodu ohledně emisí. Podle této dohody měla být v letech 2006 až 2014 omezena konkurence při vývoji technologií pro čištění emisí u naftových a benzinových osobních automobilů. A to znamená porušení antimonopolního zákona, platného v rámci celé Evropské unie. Jaké jsou právní kroky? …

Číst více

EU je tu s dalšími normami. A jsou celkem tvrdé!

Mluvilo se o tom už dlouho. Evropská unie jednala o normách, které musí každé nově vyrobené auto splňovat. Jedná se o emisní normy, které mají vyjít vstříc ekologickému zaměření EU. Normy se týkají všech osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel. K 15.4.2019 došlo k oficiálnímu schválení těchto norem. Jaké jsou podmínky? Základní podmínky, kterým se mají …

Číst více

Automobilky mají fintu, jak oklamat emisní limity. Co dělají?

Automobilky, ale i jejich zákazníci vidí stále přísnější emisní limity jako velký problém. Není proto divu, že hledají cesty, jak je plnit – nebo obejít. Legální variantou je klasický downsizing, nové technologie, elektromotory, nebo třeba start-stop systémy. Nelegální finty, které známe například z aféry Dieselgate. A potom je tu ještě možnost číslo tři. …

Číst více

Noční můra jménem filtr pevných částic pod větší kontrolou

Už i u nás se majitelé aut musí být náročnějších kontrol příslušníky policie. Pokud totiž vlastníte automobil, který má mít již z výroby filtr pevných částic, může vás zastavit policie, a to především v Praze, a zkoumat, zda ho nemáte odmontovaný. Policie nemá přístroje Je sice hezké, že se takové kontroly konají, nicméně policie nemá potřebné …

Číst více