Ekologie naruby – co nepomáhá tak, jak se očekává?

Snaha vyrábět ekologická auta byla spjata s cílem mnoha automobilek. Nyní se v tomto směru začaly angažovat i státy a společenství, které přicházejí s celkem tvrdými limity. Výrobci se tak snaží vymýšlet nové a nové věci, které pomáhají plnit ekologické limity. Na druhou stranu jsou spojeny s tím, že se vůz může chovat jinak a celkový výsledek spojený …

Číst více

Emise oxidu dusíku mohou být v budoucnu nižší

Dieselové motory pomalu ale jistě upadají v nemilost. V minulosti se však jednalo o velmi vyhledávaný typ pohonu. Důvodem byla jejich životnost spojená s dobrým kilometrovým nájezdem, stejně jako i celkem nízká spotřeba. Poslední roky se však proti dieselovým motorům brojí, a to hlavně v souvislosti se znečišťováním ovzduší. Problémem jsou především emise oxidu dusíku NOX. Tento …

Číst více

Jízdou v autě k čistšímu vzduchu. Opravdu!

Automobilová doprava má mnoho odpůrců. Proč? Jelikož znečišťuje ovzduší. O tom samozřejmě není pochyb, jelikož hodnoty výfukových plynů mluví zcela jasně. Proto se objevují první snahy o to možné regulace. Třeba v podobě zákazu vjezdu dieselových vozů do center měst, nebo v podobě snahy o zvýhodnění elektromobilů. Nejde ale o směr jediný. Můžeme říci, že k čistšímu …

Číst více

Škoda představuje úsporný Superb

Úsporná provedení GreenLine mají v nabídce Škody tradici již od roku 2008. Nejnovějším přírůstkem do „zelené rodiny“ je Superb. Ten si s naftovou šestnáctistovkou TDI řekne pouze o 3,7 l/100 km, což v kombinaci s 66litrovou nádrží stačí na dojezd více než 1780 kilometrů. ​Ústřední roli hraje v případě Superbu GreenLine, s karosérií liftback nebo kombi, naftový …

Číst více

Volkswagen vyřadil z nabídky naftové Polo BlueMotion

Loňský facelift Volkswagenu Polo přinesl nejen posílené provedení GTI s přeplňovanou osmnáctistovkou, ale též další motorizaci pod kapotu úsporné verze BlueMotion. Vedle tříválcového dieselu 1.4 TDI se tak objevil zážehový tříválec 1.0 TSI o výkonu 95 koní. Nyní tato motorizace v nabídce ekologického Pola osiřela.  Německý výrobce totiž kvůli nízkým prodejům vyřadil naftovou …

Číst více

Volkswagen přichází s nejúspornějším Passatem

Nejsledovanější veličinou při představování nového auta už dávno není design, výbava nebo litry v kufru. Jako první se všichni chlubí kombinovanou spotřebou, přičemž i ty největší modely věhlasných značek umí jezdit i za méně než 5 l/100 km. Zářným příkladem je Volkswagen Passat – ve verzi BlueMotion totiž dokáže manažerská modla spálit jen 3,7 l/100 …

Číst více

Volkswagen představuje konkurenta Focusu EcoBoost

Na litrový tříválec EcoBoost ve Fordcu Focus, který opakovaně vyhrál titul Motor roku, zatím nikdo z konkurentů v nižší střední třídě nenašel adekvátní odpověď. Až teď se o to pokouší Volkswagen s prvním benzínovým Golfem BlueMotion. Stejně jako Focus, pohání i Golf litrový přeplňovaný tříválec, u VW označovaný jako TSI. Maximální výkon 115 koní a točivý moment 200 …

Číst více