Elektrická dodávka Ford E-Transit vyjíždí na evropské silnice. Začínají její provozní zkoušky přímo u zákazníků

Elektrické provedení lehkého užitkového automobilu Ford Transit se pouští do práce. S předstihem několika měsíců před plánovaným zahájením prodeje na vybraných trzích na jaře 2022 vyzkouší elektrický E-Transit v „ostrém“ nasazení vybraní firemní zákazníci v Německu, Norsku, a Velké Británii.

Do intenzivního testování E-Transitu v podmínkách reálného komerčního provozu se zapojí přední doručovací a energetické společnosti i orgány veřejné správy. K partnerům patří odpadová společnost AWB, Balfour Beatty, radnice německého Kolína nad Rýnem, britská pobočka DHL Express, DPD, Norská pošta, Ocado a Recover Nordic.

Testovací flotilu tvoří kompletní řada plánovaných verzí E-Transitu, tedy Van, DCiV (Double Cab in Van) a podvozek s jednokabinou a nejrůznějšími nástavbami, a to ve variantách celkové hmotnosti 3,5 až 4,25 tuny. V rozmanitosti flotily se odráží komplexnost provozních požadavků, jimž musí vozy Transit vyhovět.

„Chceme předvést, že pomoc zákazníkům ve snižování dopadů jejich činnosti na životní prostředí může být v souladu se zvyšováním produktivity,“ řekl Dave Petts, Market Lead, Urban electrified vans, Ford of Europe. „Reálný provoz u zákazníků nám pomůže ukázat, jaké výhody E-Transit firmám nabízí, a současně z něj získáme cenné údaje o uživatelských zvyklostech, které nám umožní dále zdokonalovat provozní vlastnosti. Jsme pevně přesvědčeni, že k zákazníkům bychom se měli chovat jako k rodině, a tento program ukazuje, jakou hodnotu těmto blízkým partnerstvím přikládáme.“

Zahájení provozních zkoušek je poslední fází vývoje nového E-Transitu. Předcházel mu intenzivní testovací program na polygonech a v laboratořích Fordu. Spolupracující strany budou prototypy vozů E-Transit provozovat po dobu šesti nebo dvanácti měsíců.

Rozmanité přestavby

Promyšlená konstrukce E-Transitu umožňuje provádět přestavby stejně snadno a s využitím stejného dílenského vybavení jako v případě stávajících variant Transitu. Ve spolupráci s partnery ze sítě Fordem schválených kvalifikovaných přestavbářských společností byly některé ze zkoušených vozů upraveny tak, aby demonstrovaly všestrannost platformy E-Transit. Zde je několik příkladů:

  • Chladírenská nástavba pro rozvozy nákupů potravin, napájená 2,3kW palubní soustavou ProPower Onboard
  • Valník se světelnými majáky a snímači hmotnosti
  • Klecový sklápěč pro sběr odpadu
  • Rozvážková skříň s průchozí přepážkou a pneumatickým zadním odpružením
  • Rozvážková skříň se spojenými vnitřními regály, průchozí přepážkou a doplňkovým sedadlem vpředu
Mohlo by vás zajímat:  Volvo letos představí svůj první elektromobil. Jaký bude?

Provozní zkoušky E-Transitu navazují na úspěšný předchozí projekt podobného charakteru, v němž zákazníci najezdili s vozy Transit Custom Plug-In Hybrid více než 240 000 kilometrů. Ukázalo se, že v centru Londýna se 75 procent nájezdu odehrálo na bezemisní elektrický pohon. Další testování v Kolíně nad Rýnem pak potvrdilo přínos takzvaného geofencingu, který umožňuje při vjezdu do vymezených oblastí, typicky s obzvláště silným znečištěním ovzduší, zapnout režim EV Nyní automaticky.

V roce 2020 se Ford již pošesté v řadě stal obchodně nejúspěšnější značkou užitkových automobilů v Evropě. Pozici lídra si udržel rovněž v prvním pololetí letošního roku.

Zdroj: TZ Ford

O Jakub Horák

Kontakt na autora: jakub.horak@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora