V tažení proti emisím a neekologické dopravě, který v Evropě v posledních letech zažíváme, zatím na motorky nedošlo. V porovnání s auty je totiž jejich uhlíková stopa zanedbatelná, a navíc je jejich majitelé obvykle využívají jen přes léto. Ale někteří výrobci se snaží být papežštější než papež, jiní cítí příležitost nebo si nechtějí nechat ujet vlak, a tak studií elektromotorek i prvních funkčních prototypů rychle přibývá. Je pravdou, že elektrické motorky mají oproti těm stávajícím celou řadu výhod, minimálně v jednou ohledu jsou však o poznání nebezpečnější.
Jako vznášedlo
Ano, trápí je stejný „neduh“ jako elektrická auta. Jejich provoz je prakticky neslyšitelný, a tak se taková motorka může vynořit zpoza rohu, aniž by chodec nebo jiný účastník provozu tušil, že se k němu blíží. Podobně jako některé automobily tak elektrické motorky budou zřejmě mít reproduktory, které budou chybějící hluk motoru nahrazovat. A nejen kvůli bezpečnosti, řada motorkářů si jízdu v tichu ani neumí představit a dávají přednost, když jejich motor pěkně přede.

Hladký chod
V ostatních ohledech však budou elektrické motorky minimálně stejně bezpečné jako běžné stroje. Spíš o něco bezpečnější, protože elektromotor může zajistit hladší chod a plynulejší přechody mezi rychlostními stupni díky jednoduché automatické převodovce. Elektromotorky jsou také stabilnější. Jezdec si tak bude moci jízdu více vychutnávat a soustředit se na ni.
Do pěti let
Někteří odborníci předpovídají, že mezi novými motorkami začnou prodejům vévodit elektrické motorky už během nadcházejících pěti let, byť se samozřejmě najdou také konzervativnější hlasy. Klíčovým parametrem bude podobně jako u elektromobilů dojezd těchto strojů na jedno dobití. Podaří-li se u nich pokořit hranici 400 kilometrů a zajistit rychlé dobíjení, pravděpodobně opravdu půjdou rychle na dračku.
Zdroj: https://lawtigers.com/blog/pros-and-cons-of-riding-an-electric-motorcycle/