Elektrifikovaný Aston Martin DB6: řidičský klasik budoucnosti

Výrobci nám stále říkají, že elektrifikace je součástí naší budoucnosti, ale co naše minulost? Téměř tichý, iontově poháněný DB6 se může zdát jako odpověď na tuto nevyřešenou otázku, ale Paul Spires, prezident Aston Martin Works a muž, který se pod auto podepsal, neústupně tvrdí, že je to správný směr. „Musíme se ujistit, že máme dalších 100 let,“ říká, „abychom se ujistili, že se tato vozidla nestanou muzejními kousky.“

Nejedná se o právní předpisy

Neexistují žádné současné plány na zákaz klasických spalovacích tříd na žádném z významných trhů – ale spíše to, co Spires popisuje jako společenský tlak. Nejdříve od bohatých kupců, kteří se stále více přesouvají na EV, ale také od budoucí generace, která vyroste, aniž by zažila zvuky a zápach vnitřního spalování.

Řidičský klasik budoucnosti

Myšlenka je tím, co Spires nazývá transplantací srdce: plně reverzibilní elektrifikace, která udržuje základní strukturu automobilu beze změny. Spires například svému vývojovému týmu zakázal přidat byť jen jednu další díru v karoserii. Namísto přímého šestistupňového motoru, který opustil Newport Pagnell před 49 lety, má tento DB6 Volante modul obsahující baterii, motor a řídicí software, který se vejde do stejného prostoru dříve obsazeného motorem.

Parametry vozu

Nemáme žádné technické detaily – výrobní verze by změnila specifikace – ale řekli bychom, že váží téměř přesně stejně jako původní motor a produkuje podobný výkon. Pokud to zní povědomě, je to proto, že Jaguar loni udělal něco podobného s E-Type Zero, ačkoliv Spires trvá na tom, že Aston začal pracovat dříve, než Jaguar.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  McLaren MP4-12C Spider- premiéra v Pebble Beach