Klasickým palivům zvoní hrana a do popředí je tlačena elektřina. Nejenom v podobě klasických elektromobilů, ale i v podobě různých hybridních vozidel. Často jde o snahu automobilek snížit emise a zajistit si plnění přísných limitů. A i když jsou auta s využitím elektřiny masivně propagovány, na jejich negativa přijde běžný člověk až ve chvíli, kdy takové vlastní.
Mild hybrid
Poměrně zajímavá varianta, postavená na tom, že elektřina je využívána hlavně při akceleraci vozu. Napomůže svižnějšímu rozjezdu i snížení spotřeby. Na druhou stranu čistě na elektřinu jet auto nedokáže. Je tedy otázkou, zda mít vlastně v autě něco navíc, jelikož vše co je doslova zbytečném, může pochopitelně zvyšovat riziko poruchy.
Hybrid
Hybridy mohou mít výhodu v tom, že je elektřina využívána především při rozjezdech, ale i v tom, že i pár kilometrů lze ujet čistě na ni. Nevýhodou takového vozu je však to, že ho nelze nabít jinak, než rekuperací nebo motorem. Ten tak bude po většinu času stále v chodu a především při jízdách mimo obec bude spotřeba zbytečně vyšší z důvodu větší hmotnosti auta.
Plug-in hybrid
Varianta, kterou už lze nabíjet i ze zásuvek. Ne každý plug-in hybrid podporuje rychlé nabíjení a tak doplnění šťávy může trvat i několik hodin. A ani jízda na elektřinu není bůhvíjak dlouhá. Často baterie dojdou po pár desítkách kilometrů. Potom se auto chová jako klasický hybrid, který ale váží podstatně více, což je spojeno opět s vysokou spotřebou.
Elektromobil
Jeho hlavním negativem je dojezd. I když papírový vypadá zajímavě, v reálných podmínkách lze málokdy dosáhnout toho, co ukazují dokumenty. Když zkrátka nejsou ideální podmínky, jak pokud jde o rychlost, charakteristiku cesty nebo okolní teplotu, je nutné počítat s tím, že se může snížit a původně naplánovaná cesta se nemusí obejít bez zastávky na nabíjení.
Zdroj: https://www.caranddriver.com/research/a32758614/electric-cars-pros-and-cons/