Elektromobily v Česku jsou stále jenom na okraji prodejnosti

Zatímco evropské země hlásí, že podíly elektromobilů na trhu stoupají, Česká republika je spíše výjimkou. Argumenty jsou zde jasné. Je to kombinace vyšší pořizovací ceny, nižšího dojezdu a také menšího zvýhodnění. V podstatě jde jenom odpuštění dálničních poplatků. A to je zatím ve fázi schvalování. Je tedy pochopitelné, že se lidé do elektromobilu nehrnou. Na druhou stranu vývoj by mohl být pozitivnější.

Do deseti let plánuje elektromobil polovina dojíždějících

Jelikož mnoho lidí je nuceno cestovat do práce vlastním vozem, může se jim elektromobil jevit jako dobrá možnost. Více než padesát procent dojíždějících potvrzuje, že do deseti let by si elektrické auto koupilo. Tedy pokud bude cenově přijatelné, v přepočtu na uspořené náklady na palivo. Jelikož ceny elektrických vozů postupně klesají, mohly by být tyto vize celkem reálné.

Hlavně lidé ve velkých městech

Když se podíváme na to, kde by lidí do elektromobilu investovali nejvíce, je to Praha, ale i další větší města. To je celkem paradoxní situace. V první řadě proto, že MHD ve velkých městech je na celkem dobré úrovni a tak cesta touto formou může být mnohem rychlejší. Dále je třeba přihlédnout k tomu, že ve velkých městech převládají byty. Dobíjení elektromobilu, pokud by nebylo dostupné v zaměstnání, je tedy celkem problematická věc, kterou mnoho lidí nedomyslelo.

Jenom na kratší vzdálenosti

Je pochopitelné, že nad elektromobilem uvažuje hlavně ten, který jezdí pravidelně spíše menší vzdálenosti. I když dojezdy s každým novým modelem nabídnou lepší čísla, je třeba myslet na to, že jich bylo dosaženo v ideálních podmínkách. Stačí trochu těžší noha na plynu, zapnuté elektronické systémy a rázem se dojezd liší i o několik desítek procent. Je tedy logické, že jenom málokdo chce riskovat, že ho elektromobil nechá ve štychu pár kilometrů před očekávaným cílem.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen ukáže v Ženevě také elektrický Golf.