Emise jako věčné téma. Teď už mají vliv i na rychlost

Jak snížit emise?  U sousedů v Německu už neví, jaký bič si vymyslet na řidiče, jen proto, aby snížili emise oxidu uhličitého u aut. Nedaří se jim totiž dodržovat plán na snižování emisí, spíše je tomu naopak. Německo mělo cíl snížit roční emise do roku 2020 o 40 % ve srovnání s rokem 1990. To se nepodařilo, prodloužilo tedy termín do roku 2030, zvýšila procenta na 55 % a vymýšlí další nové možnosti.

A jak na to?

Kromě toho, že by naftové motory měly přijít o daňové úlevy, tak chce Německo omezit maximální rychlost vozidel na všech dálnicích na 130 km/h. Vyplývá to ze zprávy Národní platformy pro budoucnost mobility. A důvod? V nižších rychlostech spotřebuje auto méně paliva a vyprodukuje méně oxidu uhličitého, který způsobuje globální oteplování. Jako by nestačilo, že zavedli i omezení vjezdu vozidel s naftovými motory do centra měst. Německo chce také zvýšit daň na pohonné hmoty, což by se ale nemuselo vyplatit vzhledem k praxi ve Francii.

Pokuta z Bruselu

Pokud Německo nesníží emisi skleníkových plynů, hrozí mu vysoké pokuty z Bruselu. Tak se nechme překvapit, jak to dopadne v březnu, kdy zpráva Národní platformy pro budoucnost bude zveřejněna a zda budeme moci jezdit neomezeně na německých dálnicích nadále.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Peugeot ukázal evoluci sportovní 308 R