Etapové vítězství pro Tomečka

Devátá rychlostní zkouška vedoucí z Azougui do Akjoutu nabídla 391 kilometrů a jelo se opět na plný plyn. Sportovní ředitel soutěže René Metge během večerního briefingu upozorňoval na náročnou navigaci a průběh etapy mu dal za pravdu.

Devátá etapa začala tam, kde skončila sedmá rychlostní zkouška, a od prvních metrů se jelo s plynem na podlaze. Tomeček startoval po problémech z předchozího dne až jako čtrnácté auto, což nebyla na prašných cestách ideální pozice.

Tomáš Tomeček popisuje start etapy slovy: „Od startu jsme se snažili jet svižnější tempo a postupně jsme předjeli několik aut. Láďa hlásil precizně jednu navigační změnu za druhou. Na několika místech se auta před námi dopustili navigačních chyb, což nám pomohlo s předjížděním.

Mohlo by vás zajímat:  Brabus G63 AMG - černé nebezpečí!

Tomečkův navigátor Ladislav Lála od tohoto okamžiku pokračuje: „Na rovném a extrémně prašném úseku jsme díky alternativní navigační strategii předjeli Kovacsovu Scanii a začali jsme dojíždět i MANa Elisabete Jacinto. Dunové pole dnes bylo bohužel jen krátké, ale i tak jsme v něm dokázali postupně předjet portugalský kamion i oba Kamazy.

Z posledních dun zbývalo do cíle pár desítek kilometrů a jelo se opět s plynem na podlaze. „Tento typ etap nám příliš nesedí,“ komentuje své pocity z dnešní rychlostní zkoušky Tomáš Tomeček a jedním dechem pokračuje. „V závěru šla Elisabete a hybridní Kamaz před nás. Nemělo smysl riskovat a přetahovat se o sekundy, takže jsme se drželi v těsném závěsu za nimi. Většina etapy se jela naplno, často bylo v kabině slyšet i pípání omezovače, který nás nepustí přes 150 km/h. S dnešním výsledkem jsem samozřejmě spokojený. Škoda jen, že jsme se včera tolik zdrželi, ale do cíle zbývají ještě dvě etapy a stát se může cokoliv.

Mohlo by vás zajímat:  RallyOZ na Dakaru 2015 - Video

Navigátor Lála hodnotí dnešní etapu slovy: „Tomáš jel dnes naprosto brilantně. Auto nedoznalo žádných větších škod. Po průjezdu cílem jsme zastavili únik nafty z jedné prasklé hadice. Pod autem se během rychlostní zkoušky musejí dít šílené věci.“

Posádka dorazila do bivaku v Akjoujt poměrně brzy odpoledne a mechanici tak mohli začít pracovat na autě v klidu a za světla. Bivak je podobně jako v předchozích dnech hlídaný vozidly mauretánské armády. „Když jsem večer poodešel do pouště, tak jsem narazil nejdříve na auto s kulometem namířeným na bivak a posléze i vojáka ležícího jen tak v poušti,“ popisuje svou zkušenost se zabezpečením místa pobytu závodní karavany mechanik Jaroslav Žerdík.

Mohlo by vás zajímat:  První fotografie evropské specifikace Fordu EcoSport

V pátek čeká na závodníky 342 kilometrů dlouhá etapa z Akjoujtu do Toueily. Jde o předposlední etapu na území Mauretánie. Kromě dvou dunových polí slibují organizátoři tradičně náročnou navigaci a jízdu s plynem na podlaze.

Zdroj: Tomáš Tomeček