Euro NCAP – Mercedes A-Class, Mitsubishi Outlander, Opel Mokka, Range Rover a Seat Leon

Evropská bezpečnostní nezávislá organizace Euro NCAP provádí tzv. crash testy (nárazové testy), při kterých zjišťuje bezpečnost vozu v jednotlivých kategoriích. Už dříve jsme zveřejnili na našem webu první část testů. V následujících větách se Vám pokusím rozebrat další jednotlivé testy daného automobilu.

Mercedes-Benz A-Class

– ochrana dospělých cestujících:  93%

– ochrana cestujících v dětském věku:  81%

– ochrana chodců:  67%

– ochrana díky bezpečnostním systémům:  86%

Souhrn

Při čelním nárazu se ukázaly dobré hodnoty pro všechny části těla řidiče i spolujezdce, jenom v oblasti stehenních svalů na dolních končetinách byl průměr. U bočního střetu získalo „Áčko“ maximální počet ohodnocení, jelikož ochrání všechny části těla posádky. Ochrana hlavy a pánve byla dobrá, ale u hrudníku a břicha jen přiměřená. Při zadním nárazu poskytne hatchback dobrou ochranu proti poranění krční páteře. Automobil je také kladně ohodnocen pro ochranu dětí ve všech věkových kategoriích. Bohužel špatná ochrana je v místech, kdy řidič nebo spolujezdec při havárii naráží do čelního skla. Nová generace Mercedesu třídy A si odnesla pět hvězdiček.

##A-class##

Mitsubishi Outlander

– ochrana dospělých cestujících:  94%

– ochrana cestujících v dětském věku:  83%

– ochrana chodců:  64%

– ochrana díky bezpečnostním systémům:  100%

Souhrn

V případě havárie je ochrana dospělých ve voze na dobré úrovni, zejména se ukázala na dolních končetinách řidiče a spolujezdce. Dobře to dopadlo i při testech u dětí ve věku 3 let i 18 měsíců. Maximální počet bodů si odnesl přední nárazník, jenž ochrání nohy chodce. Bohužel zklamáním byla kapota s hranou a to při všech testovaných oblastech, proto v ochraně chodců získal jen 64%. Ovšem nová generace Outlanderu překvapila při testu systému ESC, při kterém si odnesla maximálních 100%. Outlander získal pět hvězdiček.

Mohlo by vás zajímat:  Špatně ukončená svodidla mohou být rizikem. Systém SafeEnd tomu má zabránit

##outlander##

Opel Mokka

– ochrana dospělých cestujících:  96%

– ochrana cestujících v dětském věku:  90%

– ochrana chodců:  67%

– ochrana díky bezpečnostním systémům:  100%

Souhrn

Nový kompaktní crossover značky Opel dostal maximální ohodnocení při testování ESC. Společnost Euro NCAP pochválila také automobilku za to, že Mokka má ve standardní výbavě signalizaci nezapnutých bezpečnostních pásů a omezovač rychlosti. Ohodnocení 96% u dospělých dovršil díky efektivnímu přednímu, bočnímu a hlavovému airbagu. Nastavitelné přední opěrky sedadel zajišťují dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu. I ochrana dětí dopadla dobře a to díky upevnění dětských sedaček ISOFIX. Přední nárazník získal maximální počet bodů za ochranu chodců. Mokka získala pět hvězdiček.

##mokka##

Range Rover

– ochrana dospělých cestujících:  91%

– ochrana cestujících v dětském věku:  84%

– ochrana chodců:  63%

– ochrana díky bezpečnostním systémům:  86%

Souhrn

Při čelním nárazu má dobré hodnoty ve všech oblastech těla posádky, to samé platí i při bočním střetu. Ochrana hrudníku a krční páteře při nárazu zezadu je však pouze průměrná a to je zklamání u takového automobilu. Naopak maximální ochrana je poskytována pro děti všech věkových kategorií. Přední nárazník získal plný počet bodů za ochranu nohou chodce, ale kapota je opět špatná. Nová generace Range Rover získala také pět hvězdiček.

##rr_crash##

Seat Leon III

– ochrana dospělých cestujících:  94%

– ochrana cestujících v dětském věku:  92%

– ochrana chodců:  70%

– ochrana díky bezpečnostním systémům:  71%

Souhrn

Při bočním nárazu a ochraně dětí získala třetí generace španělského hatchbacku maximální počet bodů. I přední nárazník, a dokonce i kapota dostaly maximum bodů v ohodnocení při srážce s chodcem. Celkově si tak Seat Leon odnesl pět hvězdiček.

Mohlo by vás zajímat:  Mini představilo novou základní verzi pětidvéřového hatchbacku

##leon##

Fotogalerie: euroncap.com