Evropská unie opět ovlivní automobilový trh. Jakými pravidly?

Už 31.8.2018 byl cyklus měření spotřeby nahrazen za novou metodiku WLTP. S ní je spojena také nová homologace, která výrobcům aut značně znepříjemnila život. Dříve totiž stačilo projít testem provedení určité motorizace a certifikace platila s dopočítanými odchylkami i pro veškeré deriváty. V současné době ale je již potřeba prozkoumat přesný vliv každé jedné drobnosti. Každá odchylka znamená nový homologační proces.

Nové emisní normy

To ale není jediným opatřením ze strany Evropské unie. Automobilky navíc musí splňovat nové emisní normy, které znamenají filtr pevných částic i pro benzinové motory s přímým vstřikováním paliva. Už tato opatření způsobila, že některá auta z trhu jednoduše zmizela. Jednalo se zejména o auta z okrajové výroby automobilek – například model M3 od BMW.

Další emisní norma – Euro 6d-TEMP

Tato norma začne platit v září 2019. Pro nově vyrobená auta to bude znamenat, že musí projít testem evaporace – výstupem bude EVAP. Dříve byla tato zkouška prováděna tak, že auto se 24 hodin nepoužívalo, a pak se zjistilo, kolik paliva se z nádrže vypařilo. Nyní bude tato lhůta v délce 48 hodin. Odpařené množství paliva bude následně započítáno do paliva. Výrobce automobilů děsí ale zejména to, že homologace bude probíhat tři týdny, namísto současných dvou.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Porsche připravilo testování nové Panamery S E-Hybrid