Evropské parametry nového Lexusu IS

Stejně jako před časem v případě Infiniti Q50, i Lexus IS jsme Vám představili při jeho premiéře v Detroitu. Nyní ale dospěl čas na evropskou premiéru a proto tady máme další článek s námětem japonského sedanu. 

Verze IS 250 má pod kapotou benzínový šestiválec o objemu 2.5 litru s výkonem 207 koní při 6400 ot./min a točivým momentem 250 Nm při 4800 ot./min. Ve spolupráci se šestistupňovým automatem zrychlí IS 250 na 100 km/h za 8,1 vteřiny a rozjede se maximálně na 225 km/h. Kombinovaná spotřeba má být nižší než 8,7 l/100 km a emise vypuštěné na 1 km jízdy mají dosahovat méně než 200 g. Celý výkon je na vozovku přenášen skrze zadní kola. 

Mohlo by vás zajímat:  Toyota a BMW postaví spolu kromě Supry také novou Z4

Na ekologičtější notu hraje první hybrid v dějinách modelu – verze IS 300h. Hybridní systém Lexus Hybrid Drive kombinuje spolu benzínový šestiválec 2.5 o výkonu 177 koní s elektromotorem o výkonu 143 koní. Celkový výkon modelu je tak 220 koní, který je na zadní kola přenášen skrze převodovku E-CVT. Lexus deklaruje spotřebu pod 4,3 l/100 km a emise vypuštěné na jeden kilometr pod 100 g. IS 300h přitom zrychlí na 100 km/h za 8,3 vteřiny a maximální rychlost má hodnotu 200 km/h. Kromě kombinovaného cyklu umí IS 300h jet pouze na elektřinu nebo na benzín. 

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot sice redukuje nabídku, RCZ se to ale nedotkne

4665 mm vysoký, 1810 mm široký a 1430 mm vysoký nabídne v interiéru místo pěti pasažérům a 480 litrům jejich zavazadel (u hybridu 450 litrů). Vůbec poprvé se také u IS kromě hybridu objeví paket F Sport, který obsahuje speciální naladění podvozku a elektrického posilovače řízení (na přání i adaptivní variabilní odpružení AVS), stejně tak jako jedinečné designové doplňky v exteriéru i interiéru.

Zdroj: Lexus