Pneumatiky se na autě mohou sjíždět nerovnoměrně. I proto je mnozí při přezouvání popisují a následně je takzvaně točí. Když jeden pár začíná být na hranici životnosti, koupí se jiné dvě pneumatiky a takto to pokračuje stále dokola. A v tu chvíli se objeví také logická otázka, kam dát ty lepší a kam ty horší? Rady existují dvě, ale ani jedna není správná.
Lepší pneu dopředu
Většina vozidel na trhu má pohon předních kol, proto budeme mluvit právě o nich. Někteří doporučují dát lepší pár gum právě na přední kola. Důvodem je to, že auto bude v případě problémového podkladu lépe zabírat a zvyšuje se pravděpodobnost, že zdolá komplikovanější výjezdy. Také brzdění by mělo být bezpečnější a též dojde k tomu, že kola budou lépe držet stopu a mít lepší záběr. Objevit se však může známé negativum. Horší sada pneumatik na zadních způsobí, že auto půjde do smyku. Dojde k typickému jevu, kdy zadní část vozu začne „předjíždět“ tu přední.
Lepší pneu dozadu
Obvykle převládá názor, že ty lepší pneu bychom měli umístit na zadní nápravu. Tedy za předpokladu, že máme klasickou předokolku. Výrazně se tím eliminuje situace, že by auto při průjezdu zatáčkou šlo výrazněji do smyku. Zároveň je ale třeba brát v potaz, že horší pneu na přední hnané nápravě mohou způsobit to, že auto nebude mít takový záběr, hůře si poradí s některými terény a v případě sjezdu a brzdění nemusí být vše dle představ. Na druhou stranu je pravděpodobné, že se ho lépe podaří držet ve stálém směru.
Ani jedna možnost není správná
Realita je však taková, že správná možnost není ani jedna. Z hlediska bezpečnosti by měly být na přední i zadní nápravě pneumatiky stejné, jak pokud jde o výrobce a stáří, tak pokud jde o hloubku vzorku. Tak bude zajištěno, že se auto bude chovat opravdu nejlépe, jak má. Ne každý ale je ochoten investovat do nových pneu před skončením životnosti těch předchozích.
Zdroj: https://www.tirerack.com/tires/tiretech/techpage.jsp?techid=52