Experti zveřejnili desítku nejspolehlivějších aut. Korejská dominují, Škoda se neumístila

Car Grill 2685049 1280

Vozidlo, které se často porouchá, dělá majitele frustrovaným. Zpoždění, potíže a náklady na opravy mohou změnit váš život v noční můru.
Spolehlivost představuje kvalitu, kterou byste u ojetého vozu měli hledat. Tak jaké jsou tedy nejspolehlivější značky automobilů? Následně naleznete žebříčky spolehlivosti automobilů podle carVertical, které vám pomohou učinit informované rozhodnutí. Nejprve si ale stručně vysvětlíme postup.

Jak byla spolehlivost automobilu hodnocena?

Sestavili jsme seznam nejspolehlivějších značek automobilů pomocí výpovědního kritéria – poškození.

Zjištění jsou založena na přehledech o historii vozidel společnosti carVertical.

Žebříčky ojetých vozů, které se chystáte vidět, jsou odvozeny z procenta poškozených vozů každé značky z celkového počtu analyzovaných vozů značky.

Začněme seznamem nejspolehlivějších značek ojetých automobilů.

1. KIA – 23,47%

Slogan Kia „Síla překvapit“ rozhodně reklamnímu taháku dostál. I když se každý rok vyrobí více než 1,4 milionu vozidel, zaujímá jihokorejská automobilka první místo, přičemž bylo poškozeno pouze 23,47% ze všech analyzovaných modelů.

Nejspolehlivější značka automobilu však není bezchybná a její vozidla jsou náchylná k těmto jevům:

  • Běžná porucha elektrického posilovače řízení
  • Porucha parkovací brzdy
  • Možné selhání DPF

Zaměření společnosti na spolehlivost by nemělo být žádným překvapením, modely Kia jsou vybaveny pokročilými bezpečnostními systémy, včetně vyhýbání se kolizi dopředu, autonomního nouzového brzdění a řízení stability vozidla.

2. Hyundai – 26,36%

Továrna společnosti Hyundai v Uslanu je největším automobilovým závodem v Asii a rozkládá se na neuvěřitelných 54 milionech čtverečních stop (zhruba 5 kilometrů čtverečních). Hyundai si zajistil druhé místo s poškozením u 26,36% ze všech analyzovaných modelů.

Ojetá auta Hyundai však mohou narazit na běžné poruchy:

  • Koroze zadního pomocného rámu
  • Poruchy parkovací brzdy
  • Křehká čelní skla

Proč tak dobré umístění v žebříčku spolehlivosti automobilu? Tedy, Hyundai je jediná motorová společnost, která vyrábí vlastní ocel s velmi vysokou pevností. Automobilka také vyrábí Genesis, jeden z nejbezpečnějších automobilů na světě.

3. Volkswagen – 27,27%

V němčině „Lidové auto“, Volkswagen vyrobil legendárního brouka, ikonu 20. století, z níž se prodalo více než 21,5 milionu kusů. Výrobce automobilů je podle společnosti carVertical na třetím místě mezi nejspolehlivějšími značkami automobilů a vykazuje poškození ve 27,27% ze všech analyzovaných modelů.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda představuje nové technologie: Na dálku odemknete nebo zapnete klimatizaci

Ačkoli jsou vozy Volkswagen robustní, tíhnou k poruchám, zejména:

  • Selhání dvouhmotového setrvačníku
  • Možné selhávání manuální převodovky
  • Problémy s modulem ABS / ESP

Volkswagen se snaží chránit cestující ve vozidle prostřednictvím řady bezpečnostních prvků, jako je adaptivní tempomat, brzdění bezprostředně po nárazu a detekce mrtvého úhlu.

4. Nissan – 27,79%

Společnost Nissan byla dlouhou dobu největším výrobcem elektrických vozidel na světě, než uchvátila svět Tesla. S vesmírnými raketami mezi svými dřívějšími výtvory dosáhl japonský výrobce automobilů poškození ve 27,79% ze všech analyzovaných modelů.

Jakkoli jsou však vozy Nissan odolné, jsou zranitelné vůči několika problémům:

  • Poruchy diferenciálu
  • Velmi častá strukturální koroze na středním příčníku podvozku
  • Poruchy u výměníku tepla automatické převodovky

Společnost Nissan vždy kladla důraz na bezpečnost a vyvíjela inovativní technologie, jako je zónová konstrukce karoserie. Bezpečnostní štít 360 a inteligentní mobilita

5. Mazda – 29,89%

Poté co začala podnikat ve výrobě korku, upravila japonská společnost první automobilový motor s Millerovým cyklem, motorem určeným pro lodě, elektrárny a lokomotivy. Mazda podle databáze carVertical utrpěla poškození ve 29,89% ze všech analyzovaných modelů.

Nejčastěji jsou vozidla této značky náchylná k:

  • Poruchy turba na motorech Skyactive D.
  • Poruchy těsnění vstřikovače paliva u vznětových motorů
  • Velmi častá selhání čerpadla ABS

Průměrná vykázaná hodnota neubírá jejím modelům několik působivých bezpečnostních prvků. Například Mazda i-Activesense zahrnuje pokročilé technologie, které rozpoznávají potenciální nebezpečí, odvracejí nehody a snižují závažnost kolizí.

6. Audi – 30,08%

Latinsky „Poslouchej“, překlad příjmení zakladatele, Audi má pověst luxusu a výkonu, dokonce i jako ojetý vůz. Před akvizicí společností Volkswagen Group se Audi kdysi spojilo se třemi dalšími značkami a vytvořilo Auto Union GT. Čtyři kroužky v logu toto spojení symbolizují.

Audi uniklo 5. místo s malým náskokem, přičemž ve 30,08% ze všech analyzovaných modelů utrpělo poškození.

Vozidla tohoto výrobce automobilů vykazují tendenci k následujícím poruchám:

  • Velké opotřebení spojky
  • Poruchy posilovače řízení
  • Poruchy manuální převodovky

Kupodivu má Audi dlouhou historii v oblasti bezpečnosti, když provedla svůj první nárazový test před více než 80 lety. V dnešní době přichází vozy německé automobilky vybaveny některými z nejmodernějších aktivních, pasivních a bezpečnostních systémů pro řidiče.

Mohlo by vás zajímat:  Model 3 od Tesly zvládne opět trochu více v režimu autonomní jízdy

7. Ford – 32,18%

Zakladatel automobilové společnosti Henry Ford formoval dnešní automobilový průmysl vynalezením revoluční „pohyblivé montážní linky“, která zkrátila dobu výroby automobilu ze 700 na neuvěřitelných 90 minut. Proto je zarážející, že se známý výrobce automobilů řadí tak nízko, ale data společnosti carVertical ukazují poškození ve 32,18% ze všech analyzovaných modelů Ford.

Zdá se, že modely Ford mají sklon zakoušet:

  • Selhání dvouhmotového setrvačníku
  • Poruchy spojky, čerpadla posilovače řízení
  • Selhání automatické převodovky CVT

Americká automobilka již dlouho zaměřena na důležitost řidiče, cestujících a bezpečnost vozidla. Ukázkovým příkladem je bezpečnostní systém Ford Canopy, který v případě nehody na boční straně nebo při převrácení aktivuje stropní airbagy.

8. Mercedes-Benz – 32,36%

Renomovaná německá automobilka představila v roce 1886 první automobil s benzínovým pohonem. Ať už jde o zcela nový nebo ojetý vůz, Mercedes-Benz vykouzlí luxus, podle CarVertical však bylo poškozeno neuvěřitelných 32,36% ze všech analyzovaných Mercedes-Benz.

Navzdory své pozoruhodné kvalitě trpí meďáci několika běžnými problémy:

  • Světlomety mohou vpouštět vlhkost
  • Poruchy těsnění vstřikovače paliva u vznětových motorů,
  • Velmi časté selhání brzdového systému Sensotronic

Avšak značka se sloganem „To nejlepší, nebo nic“ byla průkopníkem automobilového designu, technologií a inovací. Od raných verzí ABS až po Pre-Safe zavedli inženýři Mercedes-Benz několik bezpečnostních prvků, které jsou nyní v tomto odvětví běžné.

9. Toyota – 33,79%

Japonská automobilová společnost vyrábí více než 10 milionů vozidel ročně. Společnost také vyrábí Toyotu Corollu, nejprodávanější vůz na světě s více než 40 miliony prodaných kusů po celém světě. Šokující je, že bylo poškozeno 33,79% ze všech analyzovaných modelů Toyota.

Zdá se, že vozidla Toyota pravděpodobně zažívají několik běžných zádrhelů:

  • Poruchy snímače výšky zadního tlumiče
  • Selhání klimatizace
  • Náchylné k silné korozi.

Navzdory svému umístění začala největší japonská automobilka provádět nárazové testy od 60. let. Nedávno představila druhou generaci Toyota Safety Sense, sadu technologií aktivní bezpečnosti schopných detekovat chodce v noci a cyklisty během dne.

10. BMW – 33,87%

Bavorská automobilka začínala jako výrobce leteckých motorů. Po skončení první světové války přešel na výrobu motorových vozidel a nyní je přední světovou společností v oblasti prémiových automobilů. Pouhých 0,09% vyneslo BMW nejnižší hodnocení ve spolehlivosti automobilů namísto Toyoty. Bavorská motorová společnost měla poškození v 33,87% ze všech analyzovaných modelů.

Mohlo by vás zajímat:  Správnému používání mlhovek brání jedna věc: Chyby v mnoha vozech

Ojeté bavoráky mají své nedostatky:

  • Mohou selhat senzory kol ABS
  • Různé elektrické poruchy
  • Problémy se správným seřízením kol

Hluboké poslední pořadí BMW je matoucí, částečně proto, že BMW je známé pro inovace. Německá automobilka dokonce vyvinula program výzkumu bezpečnosti a nehod, který pomáhá navrhovat bezpečnější automobily. Někdy se bezpečnost neprojevuje ve spolehlivosti.

Kupují se spolehlivé ojetá auta nejvíce?

Nejspolehlivější značky evidentně nejsou při koupi ojetého vozu žádané.

Většina lidí se jim vyhýbá jako moru. Kromě Volkswagenu se mezi nejprodávanějšími značkami nikde nenachází 5 nejspolehlivějších značek automobilů.

Zajímá vás proč?

Nejvíce nakupovanými značkami je několik největších a nejstarších výrobců automobilů na světě. Nalily miliony do reklamy, marketingu a budování lákavého obrazu svých vozů.

Lidé si začínají vytvářet příznivé vztahy s vozidlem, které vidí ve filmech, televizi a na internetu.

Často se prodává značka, nikoli produkt.

Je trh ojetých vozů spolehlivý?

Trh s ojetými vozy je pro potenciálního kupce minovým polem, a to zejména kvůli stáčení tachometrů.

Stočení tachometru, známé také jako „Clocking“ nebo podvod s tachometrem, je nezákonná taktika, kterou někteří prodejci používají k tomu, aby se zdálo, že vozidla mají nižší počet najetých kilometrů tím, že se tachometr stočí zpět.

Jak můžete vyčíst z výše uvedeného grafu, nejvíce kupované značky trpí nejvíce stočenými tachometry u ojetých vozů BMW, což je více než polovina případů.

Podvod s tachometry umožňuje prodejci neprávem požadovat vyšší cenu, což znamená, že potencionálně podvedení kupující si připlácí extra peníze za auto ve špatném stavu.

A nejen to, mohli by ale čelit tisícům dolarů za opravy na cestách.

Závěr

Bezpochyby značky, které mají pověst spolehlivosti, jsou cokoli jiného než spolehlivé, přesto jsou jejich vozy velmi žádané.

Nejspolehlivější značky automobilů bohužel nejsou tak populární.

Pokud plánujete nákup ojetého vozu, prokažte si laskavost a získejte zprávu o historii vozidla, než zaplatíte tisíce za mizernou jízdu.

Zdroj: TZ carVertical
Tomáš Dostál

O Tomáš Dostál

Kontakt na autora: tomas.dostal@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora